Tytuł pozycji:
Kompetencje menedżerów firm finansowych i ich strategie na osiąganie celów.
- Tytuł:
-
Kompetencje menedżerów firm finansowych i ich strategie na osiąganie celów.
The competences of managers of financial companies and their strategies to achieve goals
- Autorzy:
-
Hawrylewicz, Luiza
- Słowa kluczowe:
-
competences, manager, stress, work overload, professional satisfaction, mobbing, loan company
kompetencje, menedżer, stres, przeciążenie pracą, satysfakcja zawodowa, mobbing, firma pożyczkowa
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the work "The competences of managers of financial companies and their strategies to achieve goals" raises the problem of overcharging the responsibilities of managers of financial companies in the loan industry. The influence of the above on occupational satisfaction and ways of coping with stress was demonstrated. The functioning of loan companies, their structure and the relations prevailing in them are described. Attention was paid to factors lowering job satisfaction, situations contributing to an increased level of manager's stress, weakening the effectiveness of managers and contributing to the fluctuation of the managerial staff. A research problem, questions and hypotheses have been introduced. Issues and history of management, competencies of managers, issues of coaching and mentoring were discussed. The problem of mobbing was raised. The final conclusions were put forward on the basis of a survey carried out in the form of a questionnaire, which was completed by 32 people from the industry environment, acting as mid-level managers. In addition, the source of information was the author's many years of experience as a manager in a financial company.
W pracy pt. "Kompetencje menedżerów firm finansowych i ich strategie na osiąganie celów" poruszony został problem nadmiernego obciążania obowiązkami menedżerów firm finansowych branży pożyczkowej. Wykazano wpływ powyższego na satysfakcję zawodową i sposoby radzenia sobie ze stresem. Opisano funkcjonowanie firm pożyczkowych, ich strukturę oraz panujące w nich relacje. Zwrócono uwagę na czynniki obniżające satysfakcję z pracy, sytuacje przyczyniające się do zwiększonego poziomu stresu menedżera, osłabiające efektywność kierowników i przyczyniające się do fluktuacji kadry menedżerskiej. Wprowadzono problem badawczy, pytania oraz hipotezy. Omówione zostały zagadnienia i historia zarządzania, kompetencje menedżerów, porównano kwestie coachingu i mentoringu. Poruszono problem mobbingu. Końcowe wnioski zostały wysunięte na podstawie badania przeprowadzonego w formie ankiety, do wypełnienia której przystąpiło 32 osoby ze środowiska branżowego, pełniące funkcje kierowników średniego szczebla. Dodatkowo źródłem informacji było wieloletnie doświadczenie autorki na stanowisku menedżera w firmie finansowej.