Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

3)Rhetorical devices and pictographic elements of the advertising language on the basis of selected examples from German press advertisement

Tytuł:
3)Rhetorical devices and pictographic elements of the advertising language on the basis of selected examples from German press advertisement
Rhetorische Mittel und piktographische Elemente der Werbesprache anhand ausgewählter Beispiele aus der deutschen Pressewerbung
2)Środki retoryczne oraz elementy piktograficzne w języku reklamy na podstawie wybranych przykładów z niemieckiej reklamy prasowej.
Autorzy:
Tomska, Agnieszka
Słowa kluczowe:
Środki stylistyczne, slogany reklamowe, ogłoszenie reklamowe, uwaga, produkt, reklama, klient, figury stylistyczne
rhetorical devices, slogans, advertising, attention, product, advertisement, customer, stylistic figures
Rhetorische Mittel, Werbeslogan , Werbeanzeige , Aufmerksamkeit, Produkt, Werbung, Kunden, stilistische Figuren
Język:
niemiecki
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of my master's thesis is the analysis of advertising slogans from the German press, which is based on the study of rhetorical resources and pictographic elements. Here are presented many definitions of advertising, the language of advertising and its rhetoric. With it are connected slogans and rhetorical devices, which are not only decoration of advertising but also attract the attention of potential buyers. Stylistic devices reinforce the tone of advertising and have a positive impact on the purchase. The images play alos an important role in advertising, as it fulfills important functions next to slogans, because it is noticed by the reader faster. The analysis of selected examples shows that the cooperation of text and image in the advertising announcement has the strongest impact on consumer. In the analytical part were examined 63 slogans from three German newspapers: Zeit - Magazin, Spiegel and Brigitte. In them were the most of epithets, apostrophes and exclamations. The most rarely used figures were alliteration, gemination, paronomasia and hyperbole, which do not strengthen the overtones of the slogan. Rhetorical devices and pictographic elements perfectly affect the recipient's attention and encourage him to buy.

Przedmiotem mojej pracy magisterskiej jest analiza sloganów reklamowych z prasy niemieckiej, która bazuje na badaniu środków retorycznych oraz elementów piktograficznych. Przedstawione zostają tutaj liczne definicje reklamy, język reklamy oraz jej retoryka. Z nią powiązane są slogany oraz środki retoryczne, które są nie tylko ozdobieniem reklam ale też przyciągają uwagę potencjalnych kupców. Środki stylistyczne wzmacniają wydźwięk reklamy i wpływają pozytywnie na przekonanie do zakupu.W reklamie znaczącą rolę gra też obraz, który spełnia obok sloganów istotną funkcje, ponieważ szybciej zostaje zauważony przez czytelnika. Z analizy wybranych przykładów wynika, że kooperacja tekstu i obrazu w ogłoszeniu reklamowym ma najsilniejsze oddziaływanie. W części analitycznej zostały zbadane 63 slogany z trzech czasopism niemieckich: Zeit – Magazin, Spiegel oraz Brigitte. W nich najwięcej było epitetów, apostrof oraz wykrzyknień. Najrzadziej występującymi środkami okazały się aliteracja, geminacja, paronomazja oraz hiperbola, które nie wzmacniają wydźwięku sloganu. Środki retoryczne oraz elementy piktograficzne doskonale oddziaływają na uwagę odbiorcy i namawiają go do zakupu.

Als Gegenstand meiner Masterarbeit fungieren rhetorische Mittel und piktographische Elemente der Werbesprache, die anhand ausgewählter Beispiele aus der deutschen Pressewerbung analysiert werden. In der Arbeit wurden nicht nur zahlreiche Definitionen von Werbung, sondern auch Werbesprache und Werberhetorik dargestellt. Mit der Rhetorik sind Slogans und rhetorische Mittel verbunden, die sowohl dekorative Funktion haben als auch die Aufmerksamkeit der Kunden anziehen. Die stilistischen Mittel verstärken auch die Aussage der Werbeanzeige und haben positiven Einfluss auf die Überredung zum Kauf. In der Werbung hat auch das Bild die bedeutende Rolle, das schneller durch den Leser bemerkt wird und deshalb ist es neben den Slogans so wichtig. Aus der Analyse der ausgewählten Beispiele ergibt sich, dass die Kooperation von Bild und Sprache die stärkste Wirkung auf den Kunden hat. In der analytischen Teil wurden 63 Werbeslogans aus drei deutschen Zeitungen: Zeit – Magazin, Spiegel und Brigitte untersucht. In diesen Slogans wurde am größte Zahl von Epitheton, Apostrophe und Ausruf gefunden. Im Gegensatz dazu gehören Alliteration, Gemination. Paronomasie und Hyperbel zu den Mitteln, die sehr selten vorkommen. Die rhetorische Mittel und piktographische Elemente wirken wunderbar auf die Aufmerksamkeit der Rezipienten und überzeugen ihn zum Kauf.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies