Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zarządzanie treścią w fotografii. Case study

Tytuł:
Zarządzanie treścią w fotografii. Case study
Content management in photography. Case study
Autorzy:
Gazda, Magdalena
Słowa kluczowe:
PHOTOGRAPHY – CONTEST - WORLD PRESS PHOTO – CONTENT MANAGEMENT
FOTOGRAFIA – KONKURS – WORLD PRESS PHOTO – ZARZĄDZANIE TREŚCIĄ
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Photography is one of the commonly known and used tools to spread information. Therefore, it is highly important to manage it in a proper way, in order to serve society not to hurt it. In this thesis, the focus is put on the recipients of the content presented in the photographs, which were photos of the year in the World Press Photo competition. The aim of the research conducted in this thesis is to take a closer look at how the content affects the recipients and what emotions it evokes. Two detailed research questions were posed: what is the reaction of the recipients towards the awarded photos in the World Press Photo completion? Does the content provoke thoughts in the recipients and make them to take an action? For the need of the analysis, it was assumed that the painful content of the photos commands strong emotions and reactions in the recipients, as well as raise questions and even objections. Nevertheless, despite this, people want to see human suffering. For conducting the research, qualitative methods such as text analysis and questionnaire were used. To understand the impact of photography in general, it was necessary to familiarize with the current research on this subject, with the history of photography, with the content management in photography, as well as materials related to ethics. This literature was crucial to prepare the substantive content and to conduct and interpret the research. Content management in photographs taking part in the World Press Photo contest is closely related to the photographers who are co-creators of this event, especially with their system of values, which is one of the aspects of humanistic management.So far, there have been several discussions raised regarding the photos presented in this competition, however, there are not many publications on this topic, especially in Polish. Due to my interest in photography, I decided to contribute to the literature on this issue. Particularly, my aim was to discuss one of the most important aspects, the recipients of the photos, who can potentially be any of us.

Fotografia jest jednym z powszechnie znanych i wykorzystywanych narzędzi do przekazywania informacji. Bardzo ważnym jest więc odpowiednie zarządzanie nią, by służyła społeczeństwu, a nie wyrządzała mu krzywdę. W niniejszej pracy skupiam się na odbiorcach treści zarejestrowanych w fotografiach, które zostały fotografiami roku w konkursie World Press Photo. Celem badań przedsięwziętych do tego tematu jest przyjrzenie się jaki wpływ mają te treści na odbiorców i jakie wywołują u nich emocje. Problem uszczegółowiono o pytania badawcze: jaka jest reakcja odbiorców na nagrodzone zdjęcia w konkursie World Press Photo? Czy obejrzane treści skłaniają odbiorców do refleksji i podejmowania jakichś działań? Dla potrzeb przeprowadzonej analizy przyjęto, że treści zdjęć zawierające bolesne doświadczenia wzbudzają w odbiorcach silne emocje i reakcje, a także nasuwają pytania, a czasem sprzeciw. Jednak mimo tego, ludzie chcą oglądać ludzkie cierpienie.Do przeprowadzenia badań wykorzystano metody jakościowe, takie jak analiza tekstów oraz ankieta. W celu zrozumienia wpływu jaki wywiera fotografia w ogóle, potrzebnym było zapoznanie się z dotychczasowymi badaniami na ten temat, historią fotografii, zarządzaniem treścią w fotografii, a także materiałami dotyczącymi etyki. Literatura ta była niezbędna do przygotowania merytorycznego, przeprowadzenia oraz interpretacji badań.Zarządzanie treścią w fotografiach biorących udział w konkursie World Press Photo ma ścisły związek z fotografami będącymi współtwórcami tego wydarzenia, szczególnie z reprezentowanym przez nich systemem wartości, co jest jednym z aspektów zarządzania humanistycznego. Do tej pory podejmowane były liczne dyskusje odnośnie zdjęć konkursowych, jednakże publikacje dotyczące tego tematu są nieliczne, szczególnie w języku polskim. Z uwagi na swoje zainteresowanie fotografią, postanowiłam przyczynić się do powiększenia literatury na jej temat. W szczególności omówić jeden z najważniejszych aspektów, jakim są odbiorcy zdjęć, którymi potencjalnie może być każdy z nas.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies