Tytuł pozycji:
Kryzys wizerunkowy w mediach społecznościowych i jego wpływ na postrzeganie marki wśród konsumentów na przykładzie Browaru Ciechan
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie oraz zbadanie kryzysu wizerunkowego w mediach społecznościowych marki browaru Ciechan oraz zaproponowanie strategii naprawczej. Powyższa praca mieści się w zakresie nauk społecznych, a zawarte w niej zagadnienia dotyczą głównie obszarów marketingu i public relations. W niniejszej pracy zostały wykorzystane następujące metody badawcze: metoda opisu przypadku, badania sondażowe oraz metoda marketing mix. Istotnym aspektem pracy było zbadanie tego, jak kryzys wizerunkowy marki zapoczątkowany w 2014 roku przez jej właściciela, Marka Jakubiaka, wpłynął na postrzeganie marki przez konsumentów: negatywnie czy pozytywnie. Praca powstała na bazie źródeł zarówno tradycyjnych jak i elektronicznych. W wyniku przeprowadzonych badań udało się potwierdzić, że kryzys wizerunkowy Browaru Ciechan nie wpłynął negatywnie na postrzeganie firmy przez większość konsumentów: około 75 % badanych wyraziło w ankiecie swój stosunek do marki jako pozytywny lub neutralny.
The aim of this paper is to present and investigate the image crisis in the social media of the Ciechan brewery brand and to propose a repair strategy. The above work is within the scope of social sciences and its issues concern mainly the areas of marketing and public relations. The following research methods have been used in this paper: case study, survey research, and marketing mix. An important aspect of the work was to examine how the brand image crisis initiated in 2014 by its owner, Marek Jakubiak, affected the perception of the brand by consumers: negatively or positively. The work was created on the basis of both traditional and electronic sources. As a result of the research, it was confirmed, that the image crisis of the Ciechan Brewery did not have a negative impact on the perception of the company by the majority of consumers: about 75% of the survey respondents expressed their attitude to the brand as positive or neutral.