Tytuł pozycji:
Proces redesignu stron internetowych jako istotne narzędzie marketingu internetowego
The Master Thesis focuses on the topic of websites redesign as an important tool of Internet marketing. The main aim of the thesis is to show how this redesign processes in company’s marketing perspective and it’s conditions. In the first three chapters design and redesign were mainly considered in the visual, technical and management context. The last chapter presents case study of redesign of website that belongs to the company Socjomania operating in the educational industry in the field of digital marketing. This survey showed how important, long and complicated is contemporary process of website redesign. It is an effect of interdisciplinary work and it affects the activity of the whole organization – including marketing, brand image. Data for the theoretical part of this thesis has mainly been gathered from scientific articles and books, while for the practical – from shared content by employees from the company Socjomania.
Praca magisterska skupia się wokół tematu przeprojektowywania stron internetowych jako ważnego narzędzia marketingu w Internecie. Jej celem głównym jest ukazanie przebiegu tego procesu w perspektywie marketingu przedsiębiorstwa, jak i również jego uwarunkowań. W trzech pierwszych rozdziałach design i redesign rozpatrzono głównie w kontekście wizualnym, technicznym i zarządczym. W ostatnim rozdziale zaprezentowano analizę przypadku redesignu witryny przedsiębiorstwa Socjomania, działającego w branży szkoleniowej w zakresie digital marketingu. Badanie to wykazało jak istotny, długotrwały i złożony jest współczesny proces przeprojektowywania strony. Stanowi on efekt pracy interdyscyplinarnego zespołu i wpływa na działalność całej organizacji – w tym na marketing, wizerunek marki. Dane do części teoretycznej niniejszej pracy zostały zebrane głównie z artykułów naukowych oraz książek, natomiast praktycznej – treści udostępnionych przez pracowników przedsiębiorstwa Socjomania.