Tytuł pozycji:
Religious inspiration for shaping the economic ethos
- Tytuł:
-
Religious inspiration for shaping the economic ethos
Inspiracja religijna w kształtowaniu etosu gospodarczego
- Autorzy:
-
Dobrowolski, Jakub
- Słowa kluczowe:
-
religion, ethics, business, economy, economic ethos, morality
religia, etyka, biznes, gospodarka, etos gospodarczy, moralność
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Obserwowany w ostatnich latach intensywny wzrost gospodarczy sprawia, że kwestiawpływu religii na kształtowanie modelu zachowań i wartości w sferze gospodarki i biznesustaje się na nowo popularnym przedmiotem rozważań. Celem pracy jest omówienie problematykiudziału wartości religijnych w kształtowaniu etosu gospodarczego wśród różnych nacjiświata w oparciu o analizę krytyczną i studium przypadku. Znaczenie religii w życiu gospodarczymokazuje się odgrywać istotną rolę w większości omówionych w pracy przypadków,wśród których wyjątek stanowią jedynie ateistyczne Chiny. W obliczu rozwijanej w ostatnichlatach m.in. koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu szacuje się, że wpływ religii nakształtowanie moralnych postaw wśród uczestników rynku będzie rosnący.
Over recent years, intense economic growth has been recorded. As a result, the issue ofreligious influence on shaping the pattern of behaviour and values in the fields of economy andbusiness is getting increasingly popular nowadays. The aim of this paper is to summarise themain findings from research and discuss the religious inspiration for shaping the economicethos across various nations. The method of analysis of literature available and case study wasconducted. It appears that the importance of the presence of religion in economic reality issignificant among the majority of the instances provided, with China being the only one thatresists the thesis. In the face of the recent development of the corporate social responsibility theory,it is assumed that religion will be instrumental in shaping moral values and conduct among themarket participants.