Tytuł pozycji:
Czynniki motywujące obcokrajowców do nauki języka polskiego jako obcego
- Tytuł:
-
Czynniki motywujące obcokrajowców do nauki języka polskiego jako obcego
Factors motivating foreigners to learn Polish as a foreign language.
- Autorzy:
-
Polak, Gabriela
- Słowa kluczowe:
-
motywacja, język polski jako obcy, język docelowy, czynniki motywujące, kultura polska, wielokulturowość
motivation, Polish language as a foreign language, target language, motivator factors, Polish culture, multiculturalism
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W literaturze temat motywacji w uczeniu się języka obcego jest traktowany zwykle jako element drugoplanowy. Najczęściej są to wzmianki dotyczące pozytywnego wpływu silnej motywacji u uczących się na proces akwizycji języka drugiego. Przedmiotem niniejszych badań było ukazanie dlaczego obcokrajowcy uczą się języka polskiego. Wraz z postępującym procesem globalizacji, oraz rozwojem ekonomicznym zmienia się status polszczyzny i Polski na arenie międzynarodowej. Przeprowadzone badania ankietowe na grupie 204 studentów uczących się języka polskiego w Polsce, pozwalają odpowiedzieć na pytanie, kto i dlaczego wybiera ten kraj na miejsce swojego pobytu, oraz co wpływa na decyzję o podjęciu nauki języka polskiego. Analizowany materiał został zestawiony z wynikami badań prowadzonych w latach 1989-2004 m.in. D. Gałygi i J. Machowskiej.
Literature focuses mainly on the positive impact of strong motivation on foreign language acquisition. Reasons for starting lerning Polish as a foregin language are still quite uknown. Nowadays many reserches are unactual because of globalization and economic advancements. Two hundred and four respondents took part in the survey. Its main purpose was to find an explanation why people want to study Polish language and what are their reasons to stay in Poland. Studies show how Polish culture and Polish society is currently perceived by foreginers. Analized questionaries were compared with studies by D. Gałyga and J. Machowska.