Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza porównawcza wybranych wykonań siedmiu pozycji zbioru "24 preludia i fugi" op. 87 Dymitra Szostakowicza

Tytuł:
Analiza porównawcza wybranych wykonań siedmiu pozycji zbioru "24 preludia i fugi" op. 87 Dymitra Szostakowicza
The comparison of selected performances of seven issues from the collection "24 Preludes and Fugues" Op. 87 by Dmitri Shostakovich
Autorzy:
Fotomajczyk, Filip
Słowa kluczowe:
Szostakowicz, 24 preludia i fugi, Nikołajewa, Aszkenazi, Jalbert, Lin, Melnikow, muzyka fortepianowa, muzyka XX wieku
Key words: Shostakovich, 24 Preludes and Fugues, Nikolayeva, Ashkenazy, Jalbert, Lin, Melnikov, piano music, 20th century music
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca skupia się na analizie krytycznej wykonań 24 preludiów i fug Dymitra Szostakowicza. Po wstepie odnoszącym się do historii powstania utworu w kontekście twórczości kompozytora oraz przybliżeniu krótkiej analizy najbardziej charakterystycznych siedmiu preludiów i fug wybranych z tego obszernego zbioru, autor przedstawia sylwetki sześciu wykonawców, pochodzących z różnych okresów oraz szkół pianistycznych, celem przedstawienia recepcji twórczości radzieckiego kompozytora oraz przemian zachodzących w wykonastwie jego utworów.Po wstępie historycznym oraz metodologicznym następuje analiza poszczególnych elementów wykonań w zakresie ogólnych wrażeń estetycznych, melodyki i faktury; rytmiki, dynamiki, agogiki i tempa oraz artykulacji i ornamentyki. Analiza podsumowana jest ogólnymi uwagami dotyczącymi wykonań poszczególnych utworów.

This Bachelor of Art Thesis is focused on analyzing six different performances of 24 Preludes and Fugues by Dmitri Shostakovich. Introduction describes historical context of creation of this work and includes concise analysis of seventh characteristics issues of this extensive collection of works. Afterwards the author presents profiles of six pianists who performed 24 Preludes and Fugues. The purpose is the evolution which took place in the area of performing these pieces.Subsequently the author interprets particular elements of the performances. The analyses is based on general esthetic impression, melody and texture; rhythmics, dynamics, agogics, articulation and ornamentation. Summation includes general comments relating to each way of performing.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies