Tytuł pozycji:
Kreowanie wizerunku marki za pomocą mediów społecznościowych.
The aim of the thesis was to study the efficiency of social media in shaping brand image. The hypothesis of the study was the assumption that social media were an efficient tool for creating a brand image. The research was conducted using the research method called a web content analysis. The brand H&M was chosen as an example in order to conduct the analysis. The website of the selected brand and its profiles in such social networks as Facebook and Instagram were analyzed. The analysis was used in order to collect information about the consumers' attitude towards the selected brand and the actions that the brand carried out in social networks. Based on the results of the research, it was concluded that social media were an efficient tool for creating a brand image. The hypothesis of the study was confirmed. The thesis was based on the literature of the subject, scientific publications, articles and Internet sources.
Celem pracy było zweryfikowanie skuteczności wykorzystania mediów społecznościowych w kształtowaniu wizerunku marki. Hipotezą badawczą było przypuszczenie, iż media społecznościowe to skuteczne narzędzie kreowania wizerunku marki. Badania zostały przeprowadzone za pośrednictwem metody badawczej pod nazwą analiza treści zawartych ma stronach internetowych. W celu przeprowadzenia analizy wybrano jako przykład markę odzieżową H&M. Analizie zostały poddane strona internetowa wybranej marki oraz jej profile na portalach społecznościowych Facebook i Instagram. Analiza posłużyła do zebrania informacji o nastawieniu konsumentów do wybranej marki oraz działaniom, jakie ta marka prowadzi w mediach społecznościowych. Na podstawie uzyskanych wyników badań, wywnioskowano, iż media społecznościowe to skuteczne narzędzie kreowania wizerunku marki. Hipoteza badawcza została potwierdzona. Praca powstałą w oparciu o literaturę przedmiotu, publikacje naukowe, artykuły oraz źródła internetowe.