Tytuł pozycji:
Perception of product placement in computer games by gamers
Lokowanie produktów w grach komputerowych to względnie nowa forma komunikacji marketingowej wykorzystywana przez reklamodawców. Celem niniejszej pracy było usystematyzowanie wiedzy z tego zakresu oraz zbadanie postrzegania lokowania produktów w grach komputerowych przez graczy. Gry zawierające lokowanie produktów zyskują na atrakcyjności wśród graczy hardcore. Zjawisko to jest pozytywnie postrzegane zwłaszcza przez młodszych uczestników kultury gamingowej. Gracze dostrzegają komercyjny charakter gier zawierających lokowanie produktów, ale w większość traktują product placement jako ciekawy dodatek zwiększający realizm gier oraz dodatkowo zachęcający do nabycia lokowanego produktu.
Product placement in computer games is a relatively new form of marketing communication, used by advertisers. The objective of this bachelor’s thesis was to get some knowledge in this field and investigate the perception of product placement in computer games by gamers. Games containing product placement are more attractive to players. The majority of gaming culture participants, especially younger, have the positive attitude towards product placement. Players perceive the commercial nature of games containing product placement, but most treat product placement as an interesting addition making games more realistic and additionally encouraging the purchase of the products present in games.