Tytuł pozycji:
Recepcja kina moralnego niepokoju na świecie. Analiza wybranych zagranicznych recenzji twórczości Krzysztofa Zanussiego i Krzysztofa Kieślowskiego
- Tytuł:
-
Recepcja kina moralnego niepokoju na świecie. Analiza wybranych zagranicznych recenzji twórczości Krzysztofa Zanussiego i Krzysztofa Kieślowskiego
The reception of the cinema of moral anxiety in the World. Analysis of selected foreign reviews of movies by Krzysztof Zanussi and Krzysztof Kieślowski
- Autorzy:
-
Korzec, Wiktoria
- Słowa kluczowe:
-
the cinema of moral anxiety, polish cinema, intercultural communication, international relations, reception of audiovisual art,
kino moralnego niepokoju, kinematografia polska, komunikacja międzykulturowa, relacje międzykulturowe, recepcja sztuk audiowizualnych,
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca ma na celu zbadanie recepcji wybranych filmów moralnego niepokoju na świecie. Analiza dotyczy wybranej twórczości Krzysztofa Zanussiego oraz Krzysztofa Kieślowskiego. Badanie zostało przeprowadzone na podstawie dwóch rodzajów recenzji: archiwalnych (powstałych w latach 70. i 80.) oraz tekstów współczesnych. W pracy opisano także nurt kina moralnego niepokoju skupiając się na tym, co wyróżnia dane kino od reszty filmów z tamtych lat. Analiza zostaje przeprowadzona biorąc pod uwagę takie czynniki jak relacje międzykulturowe oraz komunikacja międzykulturowa. W pracy pragnę zauważyć jak zmienia się rozumienie sztuki audiowizualnej wraz z kulturą, w której się żyje.
The main subject of the thesis is reception of the cinema of moral anxiety in the World. The analysis contains selected movies of Krzysztof Zanussi and Krzysztof Kieślowski. Study includes two types of reviews: old ones (written in 70. and 80.) and contemporary texts. The thesis also deals with description of the cinema of moral anxiety and underlines distinctive features. The analysis includes some important factors as international relations and intercultural communication. It also underlines diversity of reception of audiovisual art depending on the culture.