Tytuł pozycji:
Celebrity Endorsement w budowaniu marki na rynku odżywek i suplementów diety
The problem raised in this work is to determine how the use of the celebrity endorsement marketing tool by nutrient manufacturers and dietary supplements affect the building of the brand of supplements. Before the analysis of the above problem was made, the theoretical aspects of brand building were described. The importance of the celebrity endorsement marketing tool in brand building was also explained. Then, the specificity of the market for nutrients and supplements was presented. To analyze the research, images of famous people on the sports market promoting brands of supplements and sports nutrition were taken into account. The analysis was made in terms of familiarity with celebrities and individual advertisements of Polish brands of supplements with their participation by recipients. This work ends with a description of empirical research on the effects of celebrities used to promote brands of supplements on recipients.
Problemem poruszanym w pracy jest określenie jak wykorzystanie celebrity endorsement przez producentów odżywek i suplementów diety wpływa na budowanie marki suplementów. Zanim została dokonana analiza powyższego zagadnienia opisano teoretyczne aspekty budowania marki. Wyjaśniono również znaczenie narzędzia marketingowego celebrity endorsement w budowaniu marki. Następnie przedstawiono specyfikę rynku odżywek i suplementów. Do analizy badań brano pod uwagę wizerunki znanych osób na rynku sportowym promujących marki suplementów i odżywek sportowych. Analizę dokonano pod kątem znajomości celebrytów i poszczególnych reklam polskich marek suplementów z ich udziałem przez odbiorców. Niniejszą pracę kończy opis badań empirycznych efektów oddziaływania celebrytów używanych do promocji marek suplementów na odbiorców.