Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Specyfika zachowań nabywczych polskich młodych konsumentów w Internecie

Tytuł:
Specyfika zachowań nabywczych polskich młodych konsumentów w Internecie
The specificity of buying behavior of Polish young consumers on the Internet
Autorzy:
Zielińska, Joanna
Słowa kluczowe:
consumers’ behavior – e-commerce – e-consumer – Internet – Internet shops
e-konsument – handel elektroniczny – Internet – sklepy internetowe – zachowania konsumenta
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The rapid growth of online shopping in recent years has made it important to identify carefully the key factors influencing consumer behaviour and attitudes towards online shopping. Knowledge of consumer behaviour on the Internet is crucial for marketing professionals to help design effective marketing communications effectively. The aim of the paper is to analyze the behavior of Polish young consumers in the e-commerce market. The online questionnaire was used to survey 107 young people from the Małopolska region.The research provided a picture of a young consumer who buys e-shopping several times a month, most often buying clothes and accessories in online shops due to various forms of delivery and placing orders using a laptop. What makes young e-consumers buy online is the 24-hour availability, time saving and the fact that online shopping is not complicated and enables them to access a wide range of products. Before making a decision on e-purchasing a product, a young consumer looks for information about product novelties and product availability on the Internet by browsing the offers of online shops.

Szybki rozwój zakupów online w ostatnich latach spowodował, że istotna stała się staranna identyfikacja kluczowych czynników wpływających na zachowania i postawy konsumentów wobec zakupów internetowych. Znajomość zachowań konsumentów w Internecie ma kluczowe znaczenie dla specjalistów do spraw marketingu, by skutecznie pomagać w projektowaniu efektywnej komunikacji marketingowej.Celem pracy jest analiza zachowań polskich młodych konsumentów na rynku e-commerce. Badaniem za pomocą kwestionariusza ankiety online zostało objętych 107 osób w młodym wieku z obszaru Małopolski.Dzięki badaniom otrzymano obraz młodego konsumenta, który dokonuje e-zakupów kilka razy w miesiącu, najczęściej kupując odzież i dodatki w sklepach internetowych z powodu różnych form dostawy, a zamówienia dokonuje za pomocą laptopa. Tym co powoduje, że młody e-konsument kupuje w sieci jest dostępność przez 24h, oszczędność czasu oraz fakt, że zakupy w Internecie nie są skomplikowane i umożliwiają dostęp do szerokiej gamy produktów. Przed podjęciem decyzji o e-zakupie produktu młody konsument poszukuje informacji o nowościach produktowych i dostępności produktu w Internecie przeglądając oferty sklepów internetowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies