Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Le bovarysme et l’inspiration flaubertienne dans « Une vie » de Guy de Maupassant

Tytuł:
Le bovarysme et l’inspiration flaubertienne dans « Une vie » de Guy de Maupassant
Bowaryzm i inspiracja Flaubertem w „Une vie” Guy de Maupassant
Bovarysme and Flaubert inspiration in Guy de Maupassant’s „Une vie”
Autorzy:
Krysiak, Rebecca
Słowa kluczowe:
bovarysme, Flaubert, realism, Maupassant
bowaryzm, Flaubert, realizm, Maupassant
bovarysme, Flaubert, réalisme, Maupassant
Język:
francuski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of my bachelor’s thesis is to show a degree to which Guy de Maupassant was inspired by Flaubert’s Madame Bovary in his own work. In the first chapter, I describe factors crucial to understanding the context of Maupassant’s work. At first, I look at the inspiration with family members in the creation of Une vie’s characters, next I outline the cordial relationship of Maupassant and Flaubert as apprentice and master. In the second chapter I depict the similarities and differences between the creation of the female protagonist by Flaubert and Maupassant. This allows me to analyse the female protagonist of Une vie as a bovaric character in the third chapter. I begin this chapter by defining the very roots of abovementioned phenomenon, to study the presence of particular, bovaric traits in Maupassant’s protagonist.

Celem mojej pracy licencjackiej jest ukazanie, w jakim stopniu Guy de Maupassant inspirował się w swojej pierwszej powieści dziełem Flauberta, Pani Bovary, oraz scharakteryzowanie głównej bohaterki Une vie jako postaci bowarycznej. W pierwszym rozdziale opisuję czynniki istotne do zrozumienia kontekstu dzieła Maupassanta. Na początku przedstawiam inspirację członkami rodziny przy tworzeniu bohaterów Une vie, by następnie nakreślić zażyłość relacji Maupassanta z Flaubertem jako ucznia i mistrza. Drugi rozdział poświęcam zilustrowaniu różnic i podobieństw w kreacji bohaterki flaubertowskiej i maupassantowskiej, co pozwala mi przejść w trzecim rozdziale do analizy głównej postaci Une vie jako przedstawicielki bowaryzmu. Rozdział ten rozpoczynam od zdefiniowania korzeni omawianego zjawiska, by w dalszej części zbadać obecność poszczególnych cech bowarycznych u bohaterki Maupassanta.

Mon mémoire de licence a pour objectif de montrer à quel point Maupassant s’inspire dans son premier roman du chef-d’oeuvre de Flaubert Madame Bovary, et d’analyser l’héroïne principale d’Une vie en tant que personnage bovaryque. Dans le premier chapitre, je présente les facteurs essentiels pour la compréhension de l’oeuvre de Maupassant. Je décris la similitude entre les membres de sa famille et les protagonistes d’Une vie, pour tracer ensuite le lien entre Maupassant et Flaubert dans leur relation maître-disciple. Dans le deuxième chapitre j’illustre les différences et les similitudes dans la création de l’héroïne flaubertienne et de l’héroïne maupassantienne. Ce procédé me permet de passer au troisième chapitre dans lequel j’analyse la protagoniste principale d’Une vie en tant que personnage s’inscrivant au schéma du bovarysme. Partant d’une définition du phénomène, je vérifie ensuite la présence de ses composantes chez l’héroïne de Maupassant.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies