Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Stymulanty innowacji w przedsiębiorstwach wysokiej techniki na przykładzie firmy Facebook

Tytuł:
Stymulanty innowacji w przedsiębiorstwach wysokiej techniki na przykładzie firmy Facebook
DRIVERS OF INNOVATIONS IN HIGH-TECHNOLOGY FIRMS BASED ON FACEBOOK
Autorzy:
Alhaddad, Yasser
Słowa kluczowe:
innovations – innovation drivers - Facebook
innowacje – stymulanty innowacji – Facebook
Język:
angielski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main aim of this thesis is to present the essence and drivers of innovation in high-technology firms as well as to identify the drivers of innovations in Facebook. Moreover, the study examines the effects of innovative activity on the financial and operational performance of Facebook. Innovation is a key requirement for both global and local competitiveness of an organization. It is therefore important to identify and understand the factors that determine the innovative behaviour of high-tech firms. The case study and desk research were applied as major research methods. This thesis addresses two research questions, namely: 1. What are the drivers of high-tech firms’ innovation based on the Facebook case study? 2. How does the innovation affect the financial performance of Facebook?R&D, Strategy of high-profile acquisitions, human resource, innovation culture and competition in the international markets are factors taken as key drivers of high-tech firms’ innovation. Facebook has more than 2 billion registered users. The company can also claim one of the most successful initial public offerings in history. The innovation effect on the financial performance of Facebook is clear on the fast reputation, adding new features and the ability to attract, retain, and serve Facebook users. The impact is that Facebook's revenue grew from 7.87 billion in 2013 to 40.7 billion US dollars in 2017. Facebook accumulated a net income of 15.9 billion US dollars, ranking first among social media companies in annual revenues.

Głównym celem tej pracy jest przedstawienie istoty innowacji i ich stymulantów w w firmach wysokiej techniki oraz identyfikacja czynników stymulujących innowacje w firmie Facebook. Ponadto, badanie analizuje wpływ działań innowacyjnych na wyniki finansowe i operacyjne Facebooka. Innowacja jest kluczowym wymogiem zarówno dla globalnej, jak i lokalnej konkurencyjności organizacji. Dlatego ważne jest, aby zidentyfikować i zrozumieć czynniki, które determinują innowacyjne zachowania firm wysokiej techniki. Jako główne metody badawcze zastosowano studium przypadku oraz analizę danych wtórnych. Niniejsza praca dotyczy dwóch pytań badawczych:-Jakie są stymulanty innowacyjności firm wysokiej techniki w oparciu o studium przypadku firmy Facebook?-W jaki sposób wprowadzanie innowacji wpływa na wyniki finansowe firmy Facebook?Na podstawie studium przypadku stwierdzono, że badania i rozwój, strategie przejęć na wysokim szczeblu, zasoby ludzkie, kultura innowacji i konkurencja na rynkach międzynarodowych to czynniki, które stymulują innowacyjność firmy Facebook. Facebook ma ponad 2 miliardy zarejestrowanych użytkowników. Firma może również ubiegać się o jedną z najbardziej udanych pierwszych ofert publicznych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies