Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Głodni i niespełnieni. Motyw uczty w filmach Kucharz, złodziej, jego żona i jej kochanek Petera Greenawaya, Wielkie żarcie Marco Ferreriego i Przepiórki w płatkach róży Alfonso Araua

Tytuł:
Głodni i niespełnieni. Motyw uczty w filmach Kucharz, złodziej, jego żona i jej kochanek Petera Greenawaya, Wielkie żarcie Marco Ferreriego i Przepiórki w płatkach róży Alfonso Araua
The Hungry and The Unfulfilled. A Motif of Feast in Marco Ferreri’s La Grande Bouffe, Peter Greenaway’s The Cook, the Thief, His Wife & Her Lover and Alfonso Arau’s Like Water For Chocolate.
Autorzy:
Wotawa, Szymon
Słowa kluczowe:
Carnival, death, eroticism, feast, food, holiday, love, play
Erotyka, jedzenie, karnawał, miłość, śmierć, święto, uczta, zabawa
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tematem pracy jest motyw uczty w filmach Wielkie żarcie (1973) Marco Ferreriego, Kucharz, złodziej, jego żona i jej kochanek (1989) Petera Greenawaya oraz Przepiórki w płatkach róży (1992) Alfonso Araua. Filmy te łączy tematyka dotycząca erotyki, miłości i śmierci. Ich twórcy poruszają ją posługując się scenami ucztowania i jedzenia. Celem autora pracy jest wykazanie istotnej roli, jaką sceny te odgrywają w wywoływaniu u widowni określonych emocji, definiowaniu bohaterów, budowaniu przesłania filmu lub stawianiu trudnych pytań dotyczących ich problematyki. Każdy z trzech rozdziałów pracy jest poświęcony jednemu z trzech filmów, a przy ich omawianiu zostają wykorzystane pojęcia antropologiczne, takie jak karnawał, święto i zabawa. Autor zaznacza również podobieństwa i różnice pomiędzy filmami, a także próbuje zrozumieć ich przesłanie, mające swe źródło właśnie w scenach biesiadowania.

The topic of this thesis is the motif/theme of feasting in the following movies: La Grande Bouffe (1973) by Marco Ferreri, The Cook, the Thief, His Wife & Her Lover (1989) by Peter Greenaway and Like Water for Chocolate (1992) by Alfonso Arau. All three movies share the themes of love, erotica and death. Their directors touch upon the issues through the scenes of eating and feasting. The main aim of the author of this thesis is to demonstrate the vital role that those scenes play in evoking particular emotions in the audiences, defining the characters, building the message behind the movie or posing difficult questions concerning the issues the movies touch upon. Each of the three chapters of this thesis is devoted to one of the three movies which are analyzed with the use of anthropological terms such as carnival, holiday and play. The author also emphasizes similarities and differences between the films as well as tries to understand their message which has its source in the feasting scenes themselves.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies