Tytuł pozycji:
Budowanie marki producenta gier komputerowych w środowisku globalnego przemysłu kulturowego na przykładzie CD projekt RED
W pracy omówiono zagadnienie budowania marki, w oparciu o globalny przemysł kulturowy, na podstawie teorii S. Lash i C. Lurry. Celem pracy było przedstawienie, w jaki sposób powstaje silna marka producenta gier we współczesnym świecie. Jest to bardzo istotna kwestia, ponieważ skuteczne zarządzanie marką, dostarcza producentom silnego przyrządu do konkurowania, co przyczynia się do ich dominacji na rynku. Gry współcześnie są bardzo ważnym i popularnym medium, które maja ogromny wpływ na życie współczesnego pokolenia. Rynek gier nie jest zbyt często badany z perspektywy studiów kulturowych, dlatego też artykuł ten koncentruje się na przedstawieniu producentów gier. Praca ta skupia się na marce CD Projekt, ponieważ jest to polska marka, która osiągnęła ogromny sukces i zbudowała silną pozycję na rynku. W pracy zostają wyjaśnione przyczyny powstania tak silnej marki.
This paper discusses the issue of building a brand based on the global cultural industry in accordance with S.Lash i C. Lurry’s theory. The purpose of the article is to present how it is created a strong brand of game developers in the modern world. This is a very important issue because efficient management of created brand gives enterprises a strong competitive instrument which contributes to their dominance on the market. Games today are very important and popular medium, which have a huge impact on the lives of the modern generation. Games market is not very often examined from the perspective of cultural studies therefore is why this article concentrate on describing game producers. This paper focused on the brand CD project because it is a Polish brand which has achieved great success and has build a strong position on the market. The reasons for creating such a strong brand are explained in the paper.