Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Romanian New Wave films as a cultural fact. Case analysis: Cristi Puiu.

Tytuł:
Romanian New Wave films as a cultural fact. Case analysis: Cristi Puiu.
Filmy rumuńskiej Nowej Fali jako fakt kulturowy. Analiza przypadku Cristiego Puiu.
Filmele Noului Val românesc ca fapt cultural. Analiza de caz: Cristi Puiu.
Autorzy:
Zajdel, Natalia
Słowa kluczowe:
Noul Val, cinematografiă, filme, Cristi Puiu, Marfa și banii, Moartea domnului Lăzărescu, Sieranevada
New Wave, cinematography, films, Cristi Puiu, Marfa și banii, Moartea domnului Lăzărescu, Sieranevada
Nowa Fala, kinematografia, filmy, Cristi Puiu, Marfa și banii, Moartea domnului Lăzărescu, Sieranevada
Język:
rumuński
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca "Filmele Noului Val românesc ca fapt cultural. Analiza de caz: Cristi Puiu" stara się przeanalizować fenomen rumuńskiej Nowej Fali. Przedstawia najważniejsze informacje dotyczące Nowej Fali w kinie francuskim i zarys historyczny kinematografii rumuńskiej w latach ’60-’90 XXw. Stara się wskazać cechy tzw. Nowej Fali, komentując filmy Cristiego Puiu. W analizie wybranych filmów podkreśla podobieństwa i różnice między produkcjami z lat ’60-’90 XXw. i Nową Falą kina francuskiego.Pierwszy rozdział zawiera historyczny szkic Nowej Fali we Francji z jej głównymi przedstawicielami. Prezentuje także historię kina rumuńskiego od lat 60. do lat 90. i biografię jednego z reżyserów, którego osiągnięcia artystyczne uważane są za kluczowe dla rumuńskiej Nowej Fali. W rozdziale drugim analizowane są trzy filmy Cristiego Puiu i główne motywy, charakterystyczne dla całego nurtu: "Marfa și banii" (motyw drogi), "Moartea domnului Lăzărescu" (motyw śmierci) i "Sieranevada" (współczesna rodzina). W trzecim rozdziale omawiane są techniczne aspekty sztuki filmowej, wskazujące charakterystyczne cechy nowego rumuńskiego kina.

Bachelor thesis entitled "Romanian New Wave films as a cultural fact. Case analysis: Cristi Puiu" attempts at analysing the phenomenon of the Romanian New Wave. It presents the most important information about New Wave in the French cinema and the historical outline of Romanian cinematography in the 1960s and 1990s. Its aim is to specify the characteristics of so-called New Wave as present in the films by Cristi Puiu. In the analysis of selected films, it highlights the similarities and differences between the productions of the 1960s and 1990s and the French New Wave. The first chapter contains a historical sketch of New Wave in France with its main representatives. It also presents the history of Romanian cinema from the 1960s to the 1990s and the biography of one of the directors whose artistic achievements are considered to be crucial for the Romanian New Wave. The second chapter provides an analysis of three films by Cristi Puiu and the main motifs which are characteristic for the whole trend: "Marfa şi banii" (motif of the road), "Moartea domnului Lăzărescu" (motif of death) and "Sieranevada" (contemporary family). The third chapter discusses the technical aspects of the film art which enables pointing out the characteristic features of the new Romanian cinema.

Lucrarea "Filmele Noului Val românesc ca fapt cultural. Analiza de caz: Cristi Puiu" încearcă să analizeze fenomenul Noului Val românesc. Prezintă cele mai importante informații despre Noul Val în cinematografia franceză și istoria a cinematografiei românești în anii '60 -'90 din secolul XX. Încearcă să identifice caracteristici ale așa-numitul Noul Val analizând filme ale lui Cristi Puiu. Analiza filmelor selectate evidențiază asemănările și diferențele dintre producțiile din anii '60 -'90 secolului XX. și Noul Val al cinematografiei franceze.Primul capitol conține o schiță istorică a Noului Val în Franța, cu principalii săi reprezentanți. Prezintă, de asemenea, istoria cinematografiei românești din anii '60 la anii '90, și o biografie a unuia dintre regizori, ale căror realizări artistice sunt considerate cruciale pentru Noul Val românesc. În al doilea capitol sunt analizate trei filme de Cristi Puiu și teme principale, caracteristice întregului curent: "Marfa și banii" (motivul drumului), "Moartea domnului Lăzărescu" (motivul morţii) și "Sieranevada" (familia contemporană). Cel de-al treilea capitol discută aspectele tehnice ale artei cinematografice care prezintă trăsăturile caracteristice ale noului cinema românesc.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies