Tytuł pozycji:
Wpływ internetowej promocji edukacji filmowej na wybór oferty kulturalnej przez krakowskie szkoły podstawowe
Celem badań było zrelacjonowanie wpływu internetowej promocji edukacji filmowej na wybór oferty kulturalnej wśród pedagogów w krakowskich szkołach podstawowych. Jako zaplecze metodologiczne wykorzystano teorie dotyczące promocji oraz zintegrowanej komunikacji marketingowej, jak również koncepcje pedagogiczne, dotyczące roli edukacji filmowej w kształtowaniu jednostek. Podjęto także próbę opisania znaczenia kultury filmowej dla Krakowa. Weryfikację wpływu Internetu na promocję ofert związanych z edukacją filmową umożliwiło badanie ankietowe, przeprowadzone wśród dwudziestu pięciu respondentów. Analiza wyników wykazała, iż przekaz internetowy jest najczęściej wykorzystywanym przez nauczycieli narzędziem, ułatwiającym zaznajomienie się z ofertą krakowskich kin. Wyniki mogą stanowić wkład i zachętę do dalszych badań nad możliwościami i rolą edukacji filmowej, jak również promocji internetowej – stającej się jednym z głównych mediów w dzisiejszym świecie.
The aim of the study was to describe the impact of internet promotion of film education on cultural resources chosen by teachers from Kraków primary schools. The methodological background for the study was theories on promotion and integrated marketing communications, as well as pedagogical concepts relating to the role of film education in personal development. An attempt was also made to describe the significance of film culture for Kraków.The Internet’s impact on the promotion of film education resources was verified through a survey conducted among twenty-five respondents. Result analysis showed that internet sources are the tool most frequently used by teachers for learning about films played at Kraków cinemas. The results may contribute and encourage further research on the potential and role of film education as well as internet promotion – which is becoming one of the main media in today’s world.