Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

"Kupmy sobie przodków" - praktyki oraz konsekwencje urynkowionych badań genealogicznych na przykładzie krakowskiej firmy Your Roots in Poland.

Tytuł:
"Kupmy sobie przodków" - praktyki oraz konsekwencje urynkowionych badań genealogicznych na przykładzie krakowskiej firmy Your Roots in Poland.
"Lets buy our ancestors" - the practices and consequences of market-led genealogy research on the example of the Krakow company Your Roots in Poland.
Autorzy:
Hankus, Krzysztof
Słowa kluczowe:
genealogia, usługi genealogiczne, urynkowienie wiedzy, komercjalizacja wiedzy, firma genealogiczna, stowarzyszenie genealogiczne, praktyki tożsamościowe, praktyki firmy komercyjnej, firma i stowarzyszenie,
genealogy, genealogy services, knowledge marketization, knowledge commercialization, genealogy company, genealogical association, identity practices, commercial company practice, company and association,
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The work is the fruit of several months of field research, spent in a commercial company dealing in genealogical services. The author problematizes three key issues related to the functioning of the company: 1) a complex relationship between a commercial company and a socio-scientific association that brings together company members; 2) practices of company members, aimed at constructing a specific and separate genealogical community, constituting itself inside the company; 3) commercialization of genealogical knowledge, reflecting the company's market activities.

Praca jest owocem kilkumiesięcznych badań terenowych, spędzonych w firmie komercyjnej, zajmującej się usługami genealogicznymi. Autor problematyzuje trzy kluczowe zagadnienia, które związane są z funkcjonowaniem firmy: 1) złożona relacja pomiędzy firmą komercyjną, a stowarzyszeniem o charakterze społeczno-naukowym, zrzeszającym członków firmy; 2) praktyki członków firmy, służące konstruowaniu swoistej i odrębnej wspólnoty genealogicznej, konstytuującej się wewnątrz firmy; 3) komercjalizacja wiedzy genealogicznej, odzwierciedlająca rynkowe działania firmy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies