Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Autoprezentacja menedżerów polskiej piłki nożnej na portalu LinkedIn

Tytuł:
Autoprezentacja menedżerów polskiej piłki nożnej na portalu LinkedIn
Self-presentation of polish football managers on LinkedIn
Autorzy:
Kuzior, Aleksandra
Słowa kluczowe:
autoprezentacja — LinkedIn — menedżer sportu — polska piłka nożna
LinkedIn — polish football — self-presentation — sport manager
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
LinkedIn (a business social network) offers tools helping create and manage a personal business image. However, the activity of Polish LinkedIn members, and particularly Polish sport managers, on this site has remained unexplored yet. Therefore, the purpose of the thesis was to determine characteristics of self-presentation of Polish football managers on LinkedIn. The research allowed to determine how Polish football managers create their image, what skills they exhibit, what their experience is and, as a result, their awareness of building their own brand in social media.. The study was performed using a quantitative content analysis of managers’ profiles on LinkedIn (N=319). Analysis involved publicly accessible profiles of managers working in football associations, clubs of the first 4 competition levels, Ekstraklasa, and chosen academies. Additionally, managerswere divided into two groups: marketers and other managers, in order to show the differences in the creation of their image. The research shows that football managers use LinkedIn at a similar level and their self-presentation is based largely only on publishing information about themselves and simply having an account there. One may conclude that football managers are not fully aware of all possibilities offered by this social network to create and manage their professional image.

Biznesowy portal społecznościowy LinkedIn oferuje narzędzia kreowania osobistego wizerunku biznesowego. Jednak sposoby wykorzystania tych możliwości przez polskich użytkowników tego portalu, a zwłaszcza pracowników branży sportowej pozostająw dużym stopniu niezbadane. Celem pracy było więc określenie sposobu autoprezentacji menedżerów polskiej piłki nożnej na portalu LinkedIn. Badanie pozwoliło określić, w jaki sposób menedżerowie ci kreują swój wizerunek, jakimi umiejętnościami się wykazują i jakie mają doświadczenie, a w konsekwencji, jaka jest ich świadomość budowy własnej marki w profesjonalnych mediach społecznościowych. Badanie zostało wykonane za pomocą ilościowej analizy treści publicznie dostępnych profili pracowników polskich związków piłkarskich, klubów pierwszych czterech poziomów rozgrywek, Ekstraklasy, a także wybranych szkółek i akademii piłkarskich (N=319).Menedżerowie podzieleni zostali na dwie grupy: marketingowców i pozostałych menedżerów, w celu wykazania różnic w kreowaniu przez nich wizerunku. Wyniki badania wskazują, że sposób wykorzystania przez nich portalu LinkedIn jest podobny między obiema grupami, a ich autoprezentacja opiera się w dużej mierze jedynie na uzupełnieniu informacji o sobie i po prostu posiadaniu konta. Można wnioskować, że menedżerowie nie mają świadomości szerokich możliwości budowania swojego wizerunku w tej biznesowej sieci społecznościowej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies