Tytuł pozycji:
Zjawisko self-publishingu w Polsce na przykładzie książek dla dzieci opublikowanych w XXI w.
- Tytuł:
-
Zjawisko self-publishingu w Polsce na przykładzie książek dla dzieci opublikowanych w XXI w.
Books for children published by the self-publishing method on the Polish publishing market in XXIth century
- Autorzy:
-
Kamińska, Hanna
- Słowa kluczowe:
-
self-publishing, vanity publishing, książki dla dzieci, literatura dla dzieci, ilustracje, polski rynek wydawniczy, samopublikowanie,
self-publishing, vanity publishing, books for children, literature for children, illustrations, Polish publishing market
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Self-publishing is an editorial method in which an author pays for each of the editorial processes. Self-publishing is also developed on the Polish publishing market due to the rapidly developing technologies of preparing and printing the publications. The purpose of the thesis is to show recurring tendencies and motifs in Polish books for children that are published by the self-publishing method on the contemporary publishing market. The first chapter of the thesis presents the history of self-publishing, its definitions (from the perspective of the authors and researchers) and types. Afterwards, the Polish self-publishing companies which work on books for children are presented. The last chapter is the analysis of books for children published by their authors.
Self-publishing, czy też samopublikowanie, to metoda wydawnicza, w której autor opłaca każdy z procesów edytorskich. Z związku z szybko rozwijającymi się technologiami przygotowania publikacji i druku self-publishing zaistniał również na współczesnym rynku polskim.Przedmiotem pracy jest wykazanie tendencji oraz motywów powtarzających się w polskich książkach dla dzieci wydanych metodą self-publishingu na współczesnym rynku wydawniczym.Pierwszy rozdział pracy przedstawia historię self-publishingu oraz jego definicje (z perspektywy autorów i badaczy) i rodzaje. Następnie przedstawione zostaną polskie firmy self-publishingowe, które podczas swojej działalności zajmowały się książkami dla dzieci. Ostatni rozdział to analiza książek dla dzieci wydanych sumptem ich autorów.