Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Funkywood - American "New Hollywood" cinema according to Afro-Americans. The role of music in movies opening the "blaxploitation" trend.

Tytuł:
Funkywood - American "New Hollywood" cinema according to Afro-Americans. The role of music in movies opening the "blaxploitation" trend.
Funkywood – amerykańskie kino okresu kontestacji okiem Afroamerykanów. Rola muzyki w filmach otwierających nurt blaxploitation
Autorzy:
Karch, Bartłomiej
Słowa kluczowe:
Blaxploitation, Melvin van Peebles, Sweet Sweetback's Baadasssss Song, Gordon Parks, Shaft, funk, Isaac Hayes, Earth, Wind & Fire, muzyka filmowa, ścieżka dźwiękowa, kino amerykańskie.
Blaxploitation, Melvin van Peebles, Sweet Sweetback's Baadasssss Song, Gordon Parks, Shaft, funk, Isaac Hayes, Earth, Wind & Fire, film scores, soundtrack, American cinema,
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tytuł pracy odnosi się do wkładu Afroamerykańskich artystów do amerykańskiego "Nowego Hollywood", czyli przełomu lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych. Wtedy to narodził się nurt blaxploitation. Jego pionierami byli Melvin van Peebles, twórca niskobudżetowego obrazu "Sweet Sweetback's Baadasssss Song" oraz Gordon Parks, który pod skrzydłami Metro-Goldwyn-Mayer wyreżyserował film "Shaft". W pracy analizuję wpływ wykorzystywanej muzyki na filmową narrację oraz postrzeganie świata przedstawionego. Usiłuję zaprezentować konteksty i znaczenia, które są schowane między linijkami tekstów piosenek oraz w liniach melodycznych instrumentalnych kompozycji. Ponadto przytaczam i porównuję formy muzyczne wykorzystane w niskobudżetowym i awangardowym dziele Melvina van Peeblesa z tymi słyszanymi w wyprodukowanym przez wytwórnię z Hollywood.

The thesis title is relating to contribution of Afro-American artist in American "New Hollywood" cinema, which is dated between the 1960s and 1970s. The blaxploitation trend was born at the time. It's groundbreaking directors were Melvin van Peebles, who created low-budget picture "Sweet Sweetback's Baadasssss Song", and Gordon Parks, director of Hollywood-produced "Shaft". In the thesis I've been analysing the use of music on film narration and the represented world. I've been trying to present contexts and meanings hidden in between the song's lyrics and instrument's sounds. I also made a comparison of the musical forms used in the low-budget, avant-garde music used by Melvin van Peebles and the sounds heard in Gordon Park's picture.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies