Tytuł pozycji:
Social media as an element of image – building strategy in presidential campaign in the United States of America and Poland.
Nowadays, social media are incresing its role in life of people living in countries which have constant access to the Internet. This platform is designed not only to directly contact with friends but also to interact with public figures. It is also used to promote specific behaviors and certain image of a public person, including politician.The aim of this Master’s thesis is to show the usage of social media in presidential campaigns in the United States of America and Poland, and show its importance in creating needed image of presidential candidate in order to become a president.The research tool used by the author was a diagnostic survey conducted on both American and Polish part of society. Research was also based on the case study of last presidential campaigns in social media. Studies of survey have shown that social media are a key aspect of decision making when choosing a person to vote for in presidential elections, a study of last campaigns has additionally shown most used tools of social media and its usage in both countries. It has also presented elements of U.S presidential campaigns that have not yet been implemented in Poland.
Media społecznościowe stanowią coraz ważniejszy element życia społecznego ludzi zamieszkujących kraje mające stały dostęp do Internetu. Jest to platforma służąca do bezpośredniego kontaktu zarówno ze znajomymi jak i osobami publicznymi. Narzędzie to użyteczne jest także przy promowaniu danych zachowań czy też sylwetek osób, w tym polityków.Celem niniejszej pracy magisterskiej jest ukazanie przebiegu prezydenckich kampanii wyborczych w Stanach Zjednoczonych i w Polsce w mediach społecznościowych oraz ukazanie przydatności portali społecznościowych do uformowania się określonego wizerunku kandydata na prezydenta co wpływa na ostateczny wynik głosowania. Badania przeprowadzone zostały metodą sondażu diagnostycznego przeprowadzonego na obywatelach Stanów Zjednoczonych i Polski oraz na podstawie dogłębnej analizy własnej wyborów prezydenckich z ostatnich lat z perspektywy mediów społecznościowych metodą studium przypadku. Wyniki badania grupy respondentów pozwoliły wykazać jak ważna jest dobra komunikacja w mediach społecznościowych w celu uzyskania poparcia wyborców, analiza wyborów pokazała natomiast najczęściej stosowane metody wykorzystania portali społecznościowych, ich wprowadzenie na rynek polski oraz przedstawiła techniki nieużywane jeszcze w Polsce.