Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

POSTAWY STUDENTÓW UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO WOBEC REKLAM I ETYKI W REKLAMIE

Tytuł:
POSTAWY STUDENTÓW UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO WOBEC REKLAM I ETYKI W REKLAMIE
ATTITUDE OF STUDENTS OF THE JAGIELLONIAN UNIVERSITY TO ADVERTISING AND ETHICS IN ADVERTISING
Autorzy:
Piotrowski, Jakub
Słowa kluczowe:
reklama, etyka w reklamie, analiza reklamy, prawo reklamy, perswazja w reklamie, reklama komercyjna
advertising, ethics in advertising, advertising analysis, advertising law,persuasion in advertising, commercial advertising
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this work is to show various techniques that are used by the creators of advertising, so that the advertising message attracted the attention of the audience, through the emotions contained in it, went to their minds and eventually persuade them to buy.The work consists of an introduction, four chapters and an end. The first chapter is an attempt to harmonize the definition of the term 'advertising'. In this chapter, in addition to defining the very essence of the advertisement, its functions, goals and media on which it is placed are also presented. The next chapter is an introduction to the problems of psychology and ethics in the advertising message. It presents the definitions of psychology in advertising and the issue of ethics applicable in the world of advertising. In order to get acquainted thoroughlythese concepts also include the persuasive techniques used in advertising. The next, third chapter contains information about legal restrictions on advertising. In addition to a detailed description of the term "advertising law", it describes examples of unlawful advertisements. The creation of theoretical foundations on psychology, ethics and the law of advertising allowed in the fourth chapter to try to test the knowledge and attitude to ethics in advertising among Polish consumers. These studies were conducted in a group of students using a questionnaire containing 17 questions about ethics in advertising.In the theoretical part of the work, literature on marketing, psychology, ethics and advertising law was used. In order to write a thesis, the author also used such help as publications of specialists in the above-mentioned fields, online articles as well as legal codes. On the other hand, the source of the empirical data presented in the paper are the results of own surveys carried out on the Internet among students of the Jagiellonian University in Krakow.

Celem niniejszej pracy jest ukazanie różnych technik, które stosowane są przez twórców reklam, aby przekaz reklamowy swoją atrakcyjnością zwrócił uwagę odbiorców, poprzez emocje w nim zawarte trafił do ich umysłów, aby w końcu nakłonić ich do zakupu. Praca składa się ze wstępu, czterech rozdziałów oraz zakończenia. Rozdział pierwszy stanowi próbę ujednolicenia definicji pojęcia „reklama”. W rozdziale tym oprócz zdefiniowania samej istoty reklamy, przedstawione zostały także jej funkcje, cele oraz nośniki, na których jest ona umieszczana. Kolejny rozdział stanowi wprowadzenie do problematyki psychologii oraz etyki w przekazie reklamowym. Przedstawione są w nim definicje psychologii w reklamie oraz zagadnienie etyki obowiązującej w świecie reklamy. W celu dokładnego zapoznania z tymi pojęciami omówiono również techniki perswazyjne wykorzystywane w reklamie. Kolejny, trzeci rozdział zawiera informacji o prawnych ograniczeniach reklamy. Oprócz dokładnego opisu pojęcia „prawo reklamy”, scharakteryzowano w nim przykłady reklam niezgodnych z prawem. Stworzenie teoretycznych podstaw na temat psychologii, etyki oraz prawa reklamy pozwoliło w czwartym rozdziale podjąć próbę zbadania znajomości oraz stosunku do etyki w reklamie wśród polskich konsumentów. Badania te przeprowadzono w grupie studentów wykorzystując kwestionariusz ankietowy, zawierający 17 pytań dotyczących etyki w reklamie. W teoretycznej części pracy została wykorzystana literatura z zakresu marketingu, psychologii, etyki oraz prawa reklamy. Autor w celu napisania pracy posługiwał się także takimi pomocami jak publikacje specjalistów z wyżej wymienionych dziedzin, artykuły internetowe, a także kodeksy prawne. Natomiast źródłem przedstawionych w pracy danych empirycznych są wyniki własnych badań ankietowych przeprowadzonych w Internecie wśród studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies