Tytuł pozycji:
USA in the offers of Polish travel agencies.
The aim of the master's thesis is to analyze the Polish tourism market in terms of diversity of travel offers to the United States of America. By implementing the research goal, the author has put forward the following questions: Is there a demand on the Polish tourist market for trips to the United States? What is the motive for such trips by Poles? How often do Poles choose the US as destinations for their holidays? Are Poles more interested in all-inclusive holidays or low-budget trips?The research method which allowed to answer the above questions was desk research, which showed the existence of demand for tourist offers of the United States, and also allowed to distinguish a niche on the Polish tourism market, concerning the lack of offers tailored to the needs of young people seeking adventures with limited financial outlays. The research tool was an online survey, which helped to bring the motives, trends and other factors determining the decisions of Poles about the trip to the United States for tourism, which translated into the creation of a synthetic tourist product.
Celem pracy magisterskiej jest analiza polskiego rynku turystycznego, pod względem różnorodności ofert wyjazdowych do Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej. Realizując cel badawczy autorka postawiła następujące pytania badawcze: Czy na polskim rynku turystycznym występuje zapotrzebowanie na oferty wyjazdów do Stanów Zjednoczonych? Co jest motywem podejmowania takich wyjazdów przez Polaków? Jak często Polacy wybierają USA jako destynacje na swoje wakacje? Czy Polaków bardziej interesują wczasy all inclusive, czy wycieczki nisko budżetowe?Metodą badawczą, która pozwoliła odpowiedzieć na powyższe pytania, był desk research, który wykazał występowanie zapotrzebowania na oferty wycieczek turystycznych do Stanów Zjednoczonych, a także pozwolił wyodrębnić niszę na polskim rynku turystycznym, dotyczącą braku ofert dostosowanych do potrzeb osób młodych, szukających przygód, o ograniczonych nakładach finansowych. Narzędziem badawczym była ankieta internetowa, która pomogła przybliżyć motywy, trendy oraz inne czynniki determinujące decyzje Polaków o wyprawie do Stanów Zjednoczonych w celach turystycznych, co przełożyło się na powstanie syntetycznego produktu turystycznego.