Tytuł pozycji:
Types of advertisements
- Tytuł:
-
Types of advertisements
Rodzaje reklam
- Autorzy:
-
Żołnierczyk, Marcin
- Słowa kluczowe:
-
advertising of alcoholic beverages, advertising of tobacco products, advertising of gambling games, internet advertising, outdoor advertising, advertising as an act of unfair competition, advertising as an illegal market practice
reklama napojów alkoholu, reklama produktów tytoniowych, reklama gier hazardowych, reklama internetowa, reklama zewnętrzna, reklama jako czyn nieuczciwej konkurencji, reklama jako niedozwolona praktyka rynkowa
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of this work are types of advertisements. The subject matter of the work is based on the analysis of selected advertising regulations and the scope of application of individual legal acts regulating the advertising market. The first chapter presents preliminary issues concerning advertising, ie definitions, functions, goals, division and ethical issues of advertising. The next chapter refers to unfair and unlawful advertising. The types of advertisements are presented in accordance with the Act on Combating Unfair Competition, supplemented with regulations from the Act on Counteracting Unfair Market Practices and in the light of other legal acts. The last chapter describes legal regulations concerning the market of alcoholic beverages, tobacco products and gambling. This chapter also presents regulations related to advertising spaces such as the Internet and outdoor advertising. The relations between the above-mentioned regulations were also presented.
Tematem niniejszej pracy są rodzaje reklam. Problematyka pracy opiera się na analizie wybranych regulacji reklam oraz zakresu zastosowania poszczególnych aktów prawnych regulujących rynek reklamy. W rozdziale pierwszym zostały przedstawione zagadnienia wstępne dotyczące reklamy tj. definicje, funkcje, cele, podział oraz kwestie etyczne reklamy. W kolejnym rozdziale odniesiono się do nieuczciwej i niedozwolonej reklamy. Przedstawione zostały rodzaje reklam według ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, uzupełnionej o regulacje z ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktyką rynkowym oraz w świetle innych aktów prawnych. W ostatnim rozdziale opisano regulacje prawne dotyczące rynku napojów alkoholowych, produktów tytoniowych oraz gier hazardowych. W rozdziale tym przedstawiono także regulacje odnoszące się do przestrzeni reklamowych takich jak Internet oraz reklama zewnętrzna. Zostały także przedstawione relacje zachodzące pomiędzy powyższymi regulacjami.