Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Searching for Authority. Creation of the opinion leader in the network based on the makeup artist community on YouTube

Tytuł:
Searching for Authority. Creation of the opinion leader in the network based on the makeup artist community on YouTube
Szukając autorytetu. Kreacja lidera opinii w sieci na podstawie społeczności make-up artist na YouTube
Autorzy:
Prus, Barbara
Słowa kluczowe:
AUTORYTET, INFLUENCER MARKETING, LIDER OPINII
AUTHORITY, INFLUENCER MARKETING, OPINION LEADER
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the work is to examine the evolution of the meaning of the notion of opinion leaders in the new media environment, on the example of the makeup artist community publishing video content on YouTube. The research methods udes in the work are interview, participant observation and audioviusual analysis. The author of the research will answer their research questions posed at work: “Did the people working in the virtual makeup artist community influence the opinion of other people?” and “Do they act as opinion leaders or even authorities on their part through YouTube?”. In addition, it emphasizes that social media research in aimed at understanding the person experiences of people who are members of a community, as well as humanistic management. The work addresses the issue of the role of the influencers towards their recipients, which is an area of research worth exploring in further projects.

Celem pracy jest zbadanie ewolucji znaczenia pojęcia lider opinii w środowisku nowomedialnym, na przykładzie społeczności makeup artist publikującej treści wideo w serwisie YouTube. Metodami badawczymi zastosowanymi w pracy jest wywiad, obserwacja uczestnicząca oraz analiza audiowizualna. Autorka badań odpowie na ich podstawie na postawione w pracy pytania badawcze: “Czy ludzie funkcjonujący w społeczności wirtualnej makeup artist mieli wpływ na opinię innych ludzi?” oraz “Czy poprzez swoją aktywność w serwisie YouTube występują w roli liderów opinii lub nawet autorytetów?”. Ponadto podkreśli, że badania mediów społecznościowych są skierowane na poznanie i zrozumienie osobistych doświadczeń ludzi będących członkami jakiejś społeczności, tak samo jak zarządzanie humanistyczne. Praca porusza problem roli, jaką przyjmują influencerzy wobec swoich odbiorców, co stanowi obszar badań wart zgłębienia w dalszych projektach.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies