Tytuł pozycji:
Electronic music festival as a new tourism product of the city of Katowice
Celem niniejszej pracy dyplomowej było stworzenie koncepcji nowego produktu turystycznego miasta Katowice. Analizie poddano turystykę festiwalową oraz jej specyfikę, po czym podjęto temat związany z marką miasta Katowice i jej powiązań z muzyką. Część empiryczna realizowana jest etapami uporządkowanymi chronologicznie – rozpoczyna ją analiza dotychczasowego potencjału turystycznego miasta wraz ze wskazaniem aktualnych trendów na rynku turystycznym (podróże oparte o doświadczenie i przeżywanie emocji). Na tej podstawie utworzono koncepcję festiwalu „Wilson’s Vibe” w oparciu o strukturę produktu turystycznego. W kolejnych etapach wyodrębniono podmioty mające wpływ na wydarzenie (tzw. interesariuszy), przeprowadzono badanie na podstawie kwestionariusza ankietowego ułatwiające wybór odpowiednich grup docelowych oraz przeprowadzono analizę strategiczną produktu w oparciu o metodę SWOT, która wykazała przewagę mocnych stron oraz szans w otoczeniu, co jest równoznaczne z obraniem tzw. strategii agresywnej. Na końcu zaprezentowano logo i hasło reklamowe będące u podstaw systemu identyfikacji wizualnej Festiwalu oraz wyodrębniono narzędzia zalecane w promocji produktu turystycznego.
The aim of the thesis is to propose a concept for a new tourist product for the city of Katowice. Firstly, festival tourism and its specifics was analyzed, a topic related to the brand of the city of Katowice and its connections with the music industry were taken up. The empirical part of this thesis was implemented in chronological order - including the analysis of the current tourist potencial of the city and indication of current trends in the tourist market (e.g experiencing). On this basis, the tourism product - "Wilson's Vibe" festival was created. Then, stakeholders were selected and their impact on the events was described. In addition, a study was conducted on the basis of a questionnaire to facilitate the selection of appropriate target groups and a strategic product analysis was carried out based on the SWOT method. This showed the advantages, strengths and opportunities available in the environment, the result of the analysis suggested choosing an aggressive strategy. Finally, the logo and advertising slogan underpinning the visual identity of the Festival along with the tools recommended in the promotion of the tourist product were presented.