Tytuł pozycji:
INTERNET ADVERTISING AS A SOURCE OF MARKET INFORMATION FOR YOUNG ADULTS ON THE CLOTHING MARKET IN POLAND
W pracy zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych wśród studentów i absolwentów Uniwersytetu Jagiellońskiego w wieku 20–29. Celem było wykazanie, że reklamy zamieszczone w Internecie są jednym ze źródeł informacji rynkowych dla młodych dorosłych na rynku odzieży w Polsce. Zrealizowane badania wskazują na to, że dla 84% respondentów wykorzystujących Internet jako źródło informacji o ofercie przedsiębiorstwa odzieżowego, reklama on-line była źródłem informacji o ofercie odzieżowej. Ponadto większość osób badanych odnosiło się pozytywnie do tych reklam (54% respondentów).
This work presents the results of research carried out among students and graduates of the Jagiellonian University at the age of 20–29. The aim was to show that advertisements posted on the Internet are one of the sources of market information for young adults on the clothing market in Poland. The conducted research indicates that for 84% of respondents using the Internet as a source of information about the clothing company’s offer, online advertising was the source of information about the clothing offer. In addition, the majority of respondents positively responded to these advertisements (54% of respondents).