Tytuł pozycji:
Industrial design protection strategies in the fashion industry
- Tytuł:
-
Industrial design protection strategies in the fashion industry
Strategie ochrony wzorów przemysłowych w sektorze modowym.
- Autorzy:
-
Marcinowska, Joanna
- Słowa kluczowe:
-
industrial design, fashion industry, industrial property law, copyright law, unfair competition, intellectual property law
wzór przemysłowy, wzornictwo przemysłowe, sektor modowy, ustawa prawo własności przemysłowej, ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych, prawo własności intelektualnej
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Fashion industry is a very changing industry due to its constant changes and seasonality. The key to companies success is distinguishable and interesting industrial design. The main role in creating, selling and advertising products in the fashion industry is definitely industrial design.
Współczesny świat mody oferuje praktycznie niezliczoną możliwość wyboru produktów. Z tego też względu, każdy przedsiębiorca stara się zrobić wszystko co możliwe, aby przyciągnąć uwagę klientów. Zauważa się, iż przedsiębiorstwa nieustannie wychodzą z propozycją nowych modeli, wzorów, krojów.Branża modowa jest specyficznym rynkiem, przede wszystkim ze względu na jej sezonowość, a także dużą dynamikę zmian. Podstawą sukcesu przedsiębiorstw są odróżniające się ciekawym wzornictwem produkty, które umożliwiają coraz to nowsze zastosowania innowacyjnych produktów tekstylnych. Znaczącą rolę w kreowaniu, sprzedaży oraz reklamie produktów z branży tekstylnej i odzieżowej odgrywa niewątpliwie wzornictwo przemysłowe.W związku z silną konkurencją w sektorze modowym rodzi się pytanie jak odpowiednio zabezpieczyć się przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi, w tym przed podrabianiem produktów modowych. Celem niniejszej pracy jest poddanie analizie obowiązujących prawnych systemów ochrony wzornictwa przemysłowego, w tym czy zapewniają one odpowiednią ochronę przed naśladownictwem produktów. Ponadto przedmiotem badania będzie także kwestia tego, czy każde naśladownictwo produktów branży modowej stanowi czyn nieuczciwej konkurencji.