Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ manipulacji na zarządzanie wizerunkiem marki

Tytuł:
Wpływ manipulacji na zarządzanie wizerunkiem marki
Impact of manipulation on brand image management
Autorzy:
Charyga, Elwira
Słowa kluczowe:
FAKE NEWS, MANIPULACJA, MEDIA, REKLAMA, ZACHOWANIA KONSUMENTÓW.
ADVERTISING, CONSUMER BEHAVIOUR, FAKE NEWS, MANIPULATION, MEDIA,
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this work was to examine the impact of manipulation on image creation. The main thesis of this work is: Manipulation in advertising and media messages has a negative impact on the image, which results in a long-term reduction of reputation. Research questions relate to the recognition of fake news among consumers, as well as the impact on their purchasing decisions and the subsequent perception of the company or person. The research was conducted to determine the relationship between false information in the media and the reputation of the brand. A diagnostic survey was conducted using the direct question method on a group of 100 people. on the basis of which it was found that they can have a long-lasting negative impact on the perception of a given company. The choice of the issue was dictated by the desire to explore the topic, which is becoming more common - 75% of Poles admit that with false information or distorting reality meets once a week or more often. Proper use of media for social communication, which is related to the needs of consumers is an important task for humanistic management. In addition to self-research, while writing the paper, extensive literature on the subject, legal acts, scientific journals, research and the Internet were used. The innovative perspective of the subject under study is the problem of the direct impact of manipulative messages on brand image management.

Celem niniejszej pracy było zbadanie wpływu manipulacji na kreowanie wizerunku. Teza główna tej pracy brzmi: Manipulacja w przekazach reklamowych i medialnych wpływa negatywnie na wizerunek, przez co powoduje długotrwałe obniżenie reputacji. Pytania badawcze dotyczą rozpoznawalności fake newsów wśród konsumentów, a także wpływu na ich decyzje zakupowe i późniejsze postrzeganie przedsiębiorstwa bądź osoby. Badania przeprowadzono w celu określenia związku pomiędzy fałszywymi informacjami w mediach a reputacją marki. Wykonano sondaż diagnostyczny metodą ankiety bezpośredniej na grupie 100 osób. na podstawie którego stwierdzono, że mogą one długotrwale, negatywnie wpłynąć na postrzeganie danej firmy. Wybór zagadnienia był podyktowany chęcią zgłębienia tematu, który staje się coraz bardziej powszechny – 75% Polaków przyznaje, że z nieprawdziwymi informacjami lub zniekształcającymi rzeczywistość spotyka się raz w tygodniu lub częściej. Umiejętne wykorzystanie mediów do komunikacji społecznej, która jest związana z potrzebami konsumentów jest ważnym zadaniem dla zarządzania humanistycznego. Poza badaniami własnymi podczas pisania pracy korzystano z bogatej literatury przedmiotu, aktów prawnych, czasopism naukowych, badań oraz Internetu. Nowatorska perspektywa badanego tematu to poruszenie problemu bezpośredniego wpływu przekazów manipulacyjnych na zarządzanie wizerunkiem marki.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies