Tytuł pozycji:
Postrzeganie shockvertisingu w kampaniach społecznych na rynku Polskim w obszarze profilaktyki zdrowia i uzależnień
Celem pracy było usystematyzowanie wiedzy na temat mechanizmów oddziaływania reklamy społecznej sięgającej po kontrowersyjne treści. Z kolei celem badań empirycznych było postrzeganie treści kontrowersyjnych w reklamach społecznych z zakresu profilaktyki zdrowia i uzależnień przez odbiorców. Badania zostały przeprowadzone w Internecie za pomocą kwestionariusza ankiety. Wyniki wskazują, że badani zwracają uwagę na reklamy społeczne i zastanawiają się nad ich przekazem. Elementy jakie powinna posiadać szokująca reklama społeczna to przede wszystkim kontrowersja. Kampanie społeczne w obszarze profilaktyki zdrowia i uzależnień wywołują szok i motywują do działania i wywołują emocje.
The main purpose of the thesis is to show the mechanisms and the influence of controversial material used in public campaigns. The aim of the research was to analyses the audience perception of some controversial materials in health promotion and addiction prevention campaigns. The research was conducted via an online questionnaire. According to the responders, public campaigns have a significant impact on the audience who often reflect on the message. Thus a shocking public campaign should be based on controversy. Health promotion and addiction prevention campaigns appeal to people’s emotions and often motivate them to change.