Tytuł pozycji:
Oddziaływanie systemu zarządzania jakością zgodnego z normą PN-EN ISO 9001:2015 na poziom satysfakcji z pracy
Firmy, aby móc zaistnieć na współczesnym rynku, muszą zapewnić swoim produktom pewien wymagany stopień jakości. Możliwe staje się to dzięki stabilizacji i powtarzalności występujących procesów. Zapewnić to może wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnego z normą PN-EN ISO 9001:2015. Obecnie norma ta jest wdrożona w bardzo dużej liczbie przedsiębiorstw. Celem pracy było zbadanie oddziaływania systemu zarządzania jakością zgodnego z normą PN-EN ISO 9001:2015 na poziom satysfakcji z pracy pracowników zatrudnionych w przedsiębiorstwie usługowym. Do napisania części teoretycznej poniższej pracy została wykorzystana literatura obejmująca tematykę jakości, zarządzania jakości a także ta opisująca normę ISO 9001. W celu zweryfikowania postawionej na poczet pracy hipotezy przeprowadzono badanie w formie połączenia wywiadu eksperckiego i ankiety.
Companies, in order to come about on today's business market, must ensure some quality level of offered products. It is becoming reality thanks to stabilization and repeatability of all existing processes. Standard ISO 9001: 2015 is a key factor which helps in achieving that. Nowadays, a lot of companies are implementing the norm. This diploma project aims to investigate how the standard ISO 9001: 2015 affects worker's satisfaction employed in company providing services. In order to write the theoretical part of the below paper, literature of quality, management of quality, as well as the on describing the norm ISO 9001 have been used. To verify the risen thesis , a study combining an expert interview and a questionnaire have been used.