Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

METODY ZARZĄDZANIA TALENTAMI KADRY PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE PUBLICZNEJ

Tytuł:
METODY ZARZĄDZANIA TALENTAMI KADRY PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE PUBLICZNEJ
Talent management methods of pedagogical cadres in public school
Autorzy:
Popiel, Magdalena
Słowa kluczowe:
talent management – management of creative personnel – competence – case study – management in the public sector
zarządzanie talentami – zarządzanie kreatywnymi pracownikami – kompetencje – studium przypadku – zarządzanie w sektorze publicznym
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper is a case study regarding government funded school systems. The article aims to introduce an effective method in which talent management agencies are able to recruit educators who possess both a didactic teaching strategy and a creative approach. The article starts out by defining necessary elements, which include talent, creativity, competency and efficient management. It helps to provide an explanation for the problem surrounding the shortage of talented workers in today’s world. Additionally, it describes the basic errors made while managing talented and creative individuals, such as excessive bureaucracy. It also presents effective ways that managing talent and creativity can be improved, which includes assigning employees to jobs they would enjoy doing, be encouraged to work in, be provided with proper training, motivated both externally and internally, as well as, be among an environment that would build upon their expertise and creative abilities. Lastly, the topic of management in the public sector is raised. The case study was presented to the General Education School Complex no. 12 in Krakow, in which the committee decided to increase the creativity of employees. This decision was a result of the need to elevate the attractiveness of the facility as compared to other schools. This paper is written mainly based on literature.

Niniejsza praca stanowi studium przypadku jednostki publicznej jaką jest szkoła publiczna. Jej celem było przygotowanie efektywnego sposobu zarządzania talentami kadry pedagogicznej z uwzględnieniem umiejętności kreatywności nauczycieli. Na początku pracy zostały zdefiniowane potrzebne pojęcia, jakimi jest talent, kreatywność, odpowiednie kompetencje i efektywne zarządzanie nimi. Wyjaśniono skąd pochodzi problem z niedoborem utalentowanych pracowników we współczesnym świecie. Omówiono podstawowe błędy wykonywane podczas zarządzania talentami i kreatywnością, takie jak nadmierna biurokracja. Omówiono efektywne sposoby zarządzania talentami i kreatywnością, takie jak: przydzielanie pracownikom pracy, którą lubią, zachęcanie do pracy, przeprowadzanie szkoleń, motywacja zewnętrzna i wewnętrzna oraz wpływ zdolności twórczych i wiedzy specjalistycznej na kreatywność. W dalszej części przedstawione zostało zarządzanie w sektorze publicznym. W studium przypadku została przedstawiony Zespole Szkół Ogólnokształcących nr. 12 w Krakowie, w którym postanowiono podjąć próbę zwiększenia kreatywności pracowników. Decyzja spowodowana była potrzebą zwiększenia atrakcyjności placówki na tle innych szkół. Praca jest napisania głównie w oparciu o literaturę.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies