Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Krocząc wśród zmarłych. Sueurs froides Pierra Boileau i Thomasa Narcejaca i Vertigo Alfreda Hitchcocka

Tytuł:
Krocząc wśród zmarłych. Sueurs froides Pierra Boileau i Thomasa Narcejaca i Vertigo Alfreda Hitchcocka
Walking among the dead. "Sueurs froides" by Pierre Boileau and Thomas Narcejac and "Vertigo" by Alfred Hitchcock
Autorzy:
Majchrowicz, Karolina
Słowa kluczowe:
Alfred Hitchcock, Vertigo, Boileau-Narcejac, Sueurs froides, crime novel, psychoanalysis, feminist theory, film adaptation
Alfred Hitchcock, Vertigo, Boileau-Narcejac, Sueurs froides, powieść kryminalna, psychoanaliza, feminizm, adaptacja filmowa
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
"Vertigo", famous film directed by Alfred Hitchcoc, is perceived mostly as his very personal and authorial piece of art - not as a movie adaptation. This paper compares Hitchcock's oeuvre with its forgotten source, French crime novel "Sueurs froides" by Boileau-Narcejac. Its main goal is to peruse characters and settings of the stories to consider differences between the novel and the film and to study how literature's language is shifted to film medium. Since these stories are character-driven and film's main focus is spotted on women's figures in man's mind, scientific methods used in this piece are feminist theory and psychoanalysis.

"Vertigo", słynny film Alfreda Hitchcocka, jest postrzegany głównie jako jego bardzo osobisty i autorski utwór - nie jako adaptacja filmowa. Niniejsza praca zestawia dzieło Hitchcocka z jego zapomnianym źródłem, francuską powieścią kryminalną "Sueurs froides" Boileau-Narcejaca. Jej głównym celem jest przyjrzenie się postaciom i tłu historii, by rozważyć różnice pomiędzy powieścią a filmem i by zbadać, jak język literatury zostaje przeniesiony na medium filmu. Ponieważ historie te są kierowane postępowaniem postaci, a film skupia się na sylwetkach kobiet w umyśle mężczyzny, metody badawcze używane w tej pracy to teoria feministyczna i psychoanaliza.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies