Tytuł pozycji:
Strategia promocji w Internecie na przykładzie firmy Express Bus
Dynamiczne i ciągłe upowszechnianie się Internetu powoduje rozwój rynku elektronicznego, czego efektem jest coraz powszechniejsze wykorzystywanie przez firmy tego kanału sprzedaży i komunikacji z klientami. Komunikacja marketingowa przedsiębiorstw wymaga opracowania właściwej strategii, gdyż owa komunikacja nie ogranicza się wyłącznie do przekazu i informacji o istnieniu firmy czy też o zaletach i mocnych stronach oferty. Istotnym punktem odniesienia i jednocześnie ważnym zadaniem podczas projektowania strategii promocji w Internecie jest określenie sposobu, w jaki firma zaprezentuje siebie w cyfrowym otoczeniu. Konieczne jest zaplanowanie działań, które należy podjąć, żeby firma była rozpoznawalna w Internecie, jej oferta była atrakcyjna dla obecnych i przyszłych klientów a reklama angażowała odbiorcę. Działania te powinny charakteryzować się systematycznością oraz konsekwencją. Wybór odpowiednich narzędzi oraz form przekazu w dobie masowej komunikacji, stanowi wyzwanie wyróżnienia się na rynku. Dostosowanie działań do preferencji nabywców sprawi, że staną się one przez nich pożądane. Wyróżnikiem takich działań jest również branża, w jakiej działa firma oraz jej oferta.Cel poznawczy niniejszej pracy dotyczył analizy zagadnień związanych ze strategią marketingową. Omówiono podstawowe definicje a także wyróżniono rodzaje. W części teoretycznej zbadano pojęcia wiążące się ze strategią promocji. Wyróżniono metody i narzędzia służące jej realizacji, wykorzystywane za pomocą Internetu.Głównym celem niniejszej pracy było opracowanie strategii promocji w Internecie dla firmy Express Bus, która podejmuje działalność w branży samochodowej i zajmuje się przewozami osób. W celu poznania opinii klientów firmy Express Bus na temat komunikacji marketingowej, jaką prowadzi w Internecie zrealizowano badania empiryczne metodą ankiety. Wyniki pozwoliły zweryfikować jak nabywcy usług oceniają promocję w sieci badanej firmy.
Dynamic and constant spread of the Internet results in the development of the electronic market. As a result, the use of this channel for promotion on the Internet by companies is becoming more and more popular. Companies that want to be accepted on the Internet should develop a proper marketing communication strategy for themselves. This communication is not limited only to communication and information about the existence of the company. It is not only a notification about the advantages and strengths of the whole offer that the company offers to its buyers. An important point of reference and, at the same time, an important task when designing a promotion strategy is to determine the way in which the company will inform and present itself to its environment. In other words, what actions should be taken to make the company recognizable on the Internet, its offer attractive and the advertisement engaging the recipient. Activities carried out as part of the promotion strategy should be systematic and consistent. Selection of appropriate tools and forms of communication in the era of mass communication is a challenge to stand out on the market. Adaptation of activities to the preferences of buyers will make them desirable for them. As far as the forms of promotion are concerned, the industry in which the company operates and its offer may turn out to be an accompanying test.The main objective was to develop an Internet promotion strategy for Express Bus, a company which is active in the automotive industry and deals with passenger transport.Using the survey, a survey was conducted in order to learn about the opinions of Express Bus customers on marketing communication that it conducts on the Internet. The results allowed to verify how buyers of services evaluate its advertising on the web.