Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sztuka reklamy wykorzystanie elementów artystycznych w procesie komunikowania perswazyjnego w reklamie społecznej oraz komercyjnej

Tytuł:
Sztuka reklamy wykorzystanie elementów artystycznych w procesie komunikowania perswazyjnego w reklamie społecznej oraz komercyjnej
The art of advertising the use of artistic elements in the process of persuasive communication in social and commercial advertising
Autorzy:
Gniadek, Monika
Słowa kluczowe:
artystyczne, komercyjna, reklama, społeczna, sztuka
art, artistic, advertisement, commercial, social
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Reklamy społeczne oraz komercyjne, pomimo innych celów dystrybucyjnych, mogą zawierać elementy artystyczne. Celem pracy jest udowodnienie, iż reklamy społeczne oraz komercyjne mogą być dziełami sztuki. Praca przybliża zagadnienie inspirowania reklamy sztuką, jej role w reklamie oraz odpowiada na pytania: jakie funkcje pełni sztuka w reklamie; czy reklama komercyjna oraz społeczna wykorzystują elementy artystyczne oraz jak wpływają one na perswazyjność przekaz; czy reklama sama w sobie jest sztuką. Bazując na dostępnych źródłach naukowych, wynikach zgromadzonych z badań ilościowych i analizie wybranych przykładów reklam komercyjnych oraz społecznych, przedstawione jest piękno reklamy, a jej autorzy jako twórcy dzieł sztuki. Większość źródeł zgłębiających dziedziny zarządzania oraz reklamy, skupia się na perswazyjności przekazów reklamowych. Marketingowe podejście ukazuje głównie relacje konsumenta z dana marką. Zarządzanie humanistyczne bazuje na potrzebach człowieka, biorąc pod uwagę jego rolę w organizacji, opierając się na jego dobru. Pozycji literatury, które koncentrują się na artystycznej stronie reklamy jest niewiele. Temat pracy usytuowany jest w zarządzaniu humanistycznym, ponieważ nawiązuje do obszarów artystycznego postrzegania przekazów reklamowych, które mają wpływ na kulturę oraz społeczeństwo.

Social and commercial advertisements, in spite of other distribution purposes, may contain artistic elements. The aim of the thesis is to prove that commercial and social advertisements are works of art. The thesis introduces the issue of inspiring art advertising, its roles in advertising and answer the questions: what functions it performs in advertising; whether commercial and social advertising use artistic elements and how they influence on the persuasiveness of the advert massage; is advertising itself an art? Based on available scientific sources, the results of quantitative analysis of selected examples of commercial and social advertising, the beauty of the advertisement is present, and authors as the creators of art. Most of sources of management and advertising focus on the persuasiveness of advertising message. The marketing mainly shows the consumer’s relationship with a brand. Humanistic management is based on human needs, taking account its role in the organization, based on its goods. The literature items that focus the artistic side of the advertisements are scarce. The subject of the thesis is situated in humanistic management, because it refers to the areas of artistic perception of advertising message, that have an impact on culture and society.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies