Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The multidimensionality of Józef Czapski work. The presence of this artist’s work in Polish studies at school

Tytuł:
The multidimensionality of Józef Czapski work. The presence of this artist’s work in Polish studies at school
Wielowymiarowość twórczości Józefa Czapskiego. Obecność dzieł artysty w polonistyce szkolnej
Autorzy:
Szarkowicz, Magdalena
Słowa kluczowe:
Józef Czapski’s work, essays, diaries, kapists, colourism, The witness of XX age, Katyn
twórczość Józefa Czapskiego, eseje, dzienniki, kapista, koloryzm, świadek wieku XX, Katyń
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main purpose of my thesis was to present the possibilities to use Czapski’s work in Polish study at school. At the beginning of my work, I focused on his biography. I paid attention mainly to his interests as well as the places and friends that had an impact on his life. Subsequently, I was describing his painting 'Patrząc' . I have distinguished the most important inspirers, whose techniques and painting motifs can be found on Czapski’s work. I have also pointed out the most important characteristics of Józef Czapski’s paintings. In order to better epitomize the essence of the author of 'Czytając', I undertook the decision to describe a few of his paintings. In the following part of my thesis I focused on the second most important Czapski output which are his essays devoted to literature and painting. In the last part of the thesis my aim was to show, that from the whole work of the author of 'Na nieludzkiej ziemi' , we can take advantage of all his paintings, volumes and diaries during Polish lessons.

Głównym celem mojej pracy dyplomowej było pokazanie możliwości wykorzystania twórczości Józefa Czapskiego w polonistyce szkolnej. Najpierw skupiłam sie na życiorysie Czapskiego, zwracając szczególną uwagę na miejsca, przyjaciół i zainteresowania, które miały wpływ na jego życie. Następnie przeszłam do opisu twórczości malarskiej autora Patrząc. Wyróżniłam najważniejszych inspiratorów, których techniki i motywy malarskie można odnaleźć na obrazach wspomnianego kapisty oraz przedstawiłam najważniejsze cechy charakterystyczne w malarstwie Czapskiego. W celu lepszego zobrazowania istoty dzieł autora Czytając, podjęłam się opisu kilku jego obrazów. W dalszej części pracy skupilam się na drugim najważniejszym dorobku dzieła Czapskiego jakim są jego eseje poświęcone literaturze oraz malarstwu. W ostatniej części pracy chciałam pokazać, iż cała spuścizna dzieł autora Na nieludzkiej ziemi, która składa sie z wielu obrazów, tomów, dzienników może być wykorzystana na lekcjach języka polskiego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies