Tytuł pozycji:
Analysis of used merchandising techniques and tools and their impact on consumer behavior on the example of H&M store chains.
Merchandising is one of the most commonly used tools to create a commercial empire. The aim of this work is to show the impact of merchandising techniques on the human subconscious. The inspiration was noticeable consumer activity during purchase decisions, based on own experience. The aspect of the meaning of the term and its background in consumer behavior were included in the work. The conducted research allowed to draw final conclusions. The accuracy of the analyzed techniques has been noted.
Merchandising jest jednym z najczęściej wykorzystywanym narzędziem to stworzenia imperium handlowego. Celem niniejszej pracy jest wskazanie oddziaływania technik merchandisingu na ludzką podświadomość. Inspiracją były zauważalne aktywności konsumentów podczas dokonywanych decyzji zakupowych, w oparciu o własne doświadczenia. W pracy został ujęty aspekt samego znaczenia terminu oraz jego podłoże w zachowaniach konsumentów. Przeprowadzone badania umożliwiły na wyciągnięcie finalnych wniosków. Odnotowano trafność przeanalizowanych technik.