Tytuł pozycji:
Analiza skuteczności działań i narzędzi employer brandingowych wykorzystywanych w sektorze BPO/SSC na przykładzie firmy Capgemini Polska
The aim of this study was the Employer Branding and effectiveness of its tools used in the SSC/BPO sector. Building the companies' images as employers are getting more important due to increasing competition for talents on the labour market. The author has hypothesized that companies with an EB strategy are more likely to attract talented employees. In order to check the hypothesis, author investigated effectiveness and reasons of using EB activities. The case study of Capgemini Polska, which has been using these tools for years, has been adopted as a research method. During the work on the publication, an interview with the company's manager as well as a quantitative study on a group of students were conducted. On the basis of a literature review of the subject and own research, the author questioned the possibility of measuring the effectiveness of EB activities. Modern EB tools more and more accurately allow to measure the effects of employer branding activities, however, not all of them can be effectively measured - many of them are only image-related actions, the effects of which are postponed. For this reason, many organizations focus on measuring not only the effectiveness of recruitment activities but the brand's recognition as well. Particular attention in this work is also devoted to the changes brought by the generation Y representatives entering the labour market. The companies' management should rethink their strategies and adapt organizational cultures to demanding young employees.
Celem rozważań niniejszej pracy jest Employer Branding i skuteczność jego narzędzi wykorzystywanych w sektorze SSC/BPO. Rywalizacja o talenty na rynku pracy sprawia, iż działania mające na celu budowania wizerunku firmy jako pracodawcy zyskują na znaczeniu. Autorka postawiła hipotezę, iż firmy posiadające strategię EB skuteczniej przyciągają utalentowanych pracowników. W celu sprawdzenia postawionej hipotezy autorka dokonała badania skuteczności i przyczyn stosowania działań EB. Jako metodę badawczą przyjęto analizę przypadku firmy Capgemini Polska, która od lat stosuje te narzędzia. W trakcie pracy nad publikacją przeprowadzony został wywiad z managerem firmy, jak również badanie ilościowe na grupie studentów. Na podstawie przeglądu literatury przedmiotu oraz badań własnych autorka postawiła pod znakiem zapytania możliwość mierzenia skuteczności działań EB. Współczesne narzędzia coraz dokładniej pozwalają mierzyć efekty działań employer brandingu, jednak wciąż nie wszystkie mogą zostać skutecznie zmierzone – wiele z nich to działania wizerunkowe, których efekty są przesunięte w czasie. Z tego powodu wiele organizacji skupia się na mierzeniu rozpoznawalności marki, a nie tylko skuteczności rekrutacyjnej działań. Szczególną uwagę w niniejszej pracy autorka poświęciła również zmianom, jakie powoduje wkroczenie na rynek pracy przedstawicieli pokolenia Y. Kadra zarządzająca firm musi na nowo zrewidować swoje strategie i dostosować kulturę organizacyjną do wymagających młodych pracowników.