Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Professional burnout and coping with stress by technical customer service employees (IT HelpDesk) and the frequency of using new media

Tytuł:
Professional burnout and coping with stress by technical customer service employees (IT HelpDesk) and the frequency of using new media
Wypalenie zawodowe i radzenie sobie ze stresem przez pracowników technicznej obsługi klienta (IT HelpDesk) a częstotliwość korzystania z nowych mediów
Autorzy:
Tora, Aleksandra
Słowa kluczowe:
radzenie sobie ze stresem, korporacje transnarodowe, obsługa klienta, technologia informatyczna, wypalenie zawodowe, nowe media
coping with stress, international corporations, customer service, information technology, professional burnout, new media
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono problem wypalenia zawodowego i radzenia sobie ze stresem wśród pracowników IT helpdesk w kontekście korzystania z nowych mediów. Otwarcie się polskiego rynku na zagranicznych inwestorów pozwoliło na przeniesienie części procesów biznesowych do Polski, w tym dział obsługi klienta i nastawiony na pracę z nowymi technologiami dział helpdesk IT. Praca na stanowisku pracownika technicznej obsługi klienta cechuje się dużym poziomem stresu, a środowisko pracy naraża pracowników na zjawisko wypalenia zawodowego.Celem artykułu jest określenie skali problemu wypalenia zawodowego wśród pracowników helpdesku IT, metod radzenia sobie ze stresem w tej grupie zawodowej i istnienia zależności pomiędzy wypaleniem zawodowym a korzystaniem z nowych mediów. Metody zastosowane to technika kwestionariusz własny-ankieta, badanie testem CISS oraz LBQ.W następstwie przeprowadzonych badań potwierdzono istnienie zależności między poziomem wypalenia zawodowego, rodzajów radzenia sobie ze stresem a częstotliwością korzystania z nowych mediów. Osoby z różnym poziomem częstotliwości korzystania z nowych mediów różnią się poziomem wypalenia zawodowego oraz poziomem stylów radzenia sobie ze stresem.

The thesis presents the problem of professional burnout and coping with stress among IT helpdesk employees in the context of using new media. The opening of the Polish market to foreign investors has allowed the transfer of some business processes to Poland, including customer service and an IT helpdesk focused on working with new technologies. Working as a technical customer service employee has a high level of stress, and the work environment exposes employees to burnout.The aim of the article is to determine the scale of the professional burnout problem among IT helpdesk employees, methods of coping with stress in this occupational group and the existence of a relationship between professional burnout and the use of new media. The utilized methods are the own questionnaire-survey technique, CISS and LBQ testing.Following the research, it was confirmed that a relationship between the level of professional burnout, types of coping with stress, and the frequency of using new media exists. People with various frequency levels of using new media differ in the level of burnout and the level of styles of coping with stress.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies