Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The role of the media in youth sex education

The work presents the educational function of the media, taking into account the types of influences they exert on the recipient. It describes the birth and development of the idea of ​​sex education in Poland, also introducing the current methods of contraception used by Polish women. At work, I quote the Universal Declaration of Sexual Rights, adopted and recommended by the World Health Organization, confirming the importance of the role of sexuality in human life. On selected examples it presents how sexuality, sex and intimacy and sex education are presented in traditional new and online media. I present research conducted by a group of sex educators Ponton, discussing the issue of sex education in Polish schools. With the help of multimodal media text analysis, I presented the sketch of the #sexedpl campaign. Based on the selected example, I presented a section of the #sexedpl internet campaign. With the same analysis I present the most important elements and features of Anji Rubik's textbook. I supplemented the analysis with the description of the channels through which the campaign was and continues to be promoted. In the analysis, I took into account the figures demonstrating a continuous increase in the interest of recipients in the campaign, which at the same time argues the topicality of the subject I studied.

Praca przedstawia edukacyjną funkcję mediów z uwzględnieniem rodzajów wpływów jakie wywierają na odbiorcę. Opisuje narodziny i rozwój idei edukacji seksualnej w Polsce, przybliżając również aktualne metody antykoncepcji stosowane przez polki. W pracy przytaczam „Powszechną Deklarację Praw Seksualnych” , przyjętą i zarekomendowaną przez „Światową Organizację Zdrowia” , potwierdzając istotność roli seksualności w życiu człowieka. Na wybranych przykładach prezentuje jak przedstawiana jest seksualność, seks i intymność oraz edukacja seksualna w mediach tradycyjnych nowych i internetowych. Przybliżam badania przeprowadzone przez grupę edukatorów seksualnych Ponton, omawiające kwestię edukacji seksualnej w polskich szkołach. Za pomocą analizy wielomodalnej tekstu medialnego przedstawiłam szkic kampanii #sexedpl. Na podstawie wybranego przykładu, przedstawiłam wycinek kampanii internetowej #sexedpl. Tą samą analizą przedstawiam najważniejsze elementy i cechy podręcznika Anji Rubik. Analizy uzupełniłam opisem kanałów, dzięki którym następowała i wciąż następuje promocja kampanii. W analizie uwzględniłam dane liczbowe świadczące o ciągłym wzroście zainteresowania odbiorców kampanią, co jednocześnie argumentuje aktualność badanej przeze mnie tematyki.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies