Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Techniki kreowania wizerunków małopolskich sportowców w mediach społecznościowych na przykładzie Justyny Kowalczyk i Kamila Stocha

Tytuł:
Techniki kreowania wizerunków małopolskich sportowców w mediach społecznościowych na przykładzie Justyny Kowalczyk i Kamila Stocha
Techniques of creating images of Małopolska athletes in social media on the example of Justyna Kowalczyk and Kamil Stoch
Autorzy:
Kocerba, Krystian
Słowa kluczowe:
image, image creation, public relations, PR techniques, sport, communication with the environment, Kamil Stoch, Justyna Kowalczyk, Internet, social media, Facebook, Instagram
wizerunek, kreowanie wizerunku, public relations, techniki PR, sport, komunikacja z otoczeniem, Kamil Stoch, Justyna Kowalczyk, Internet, media społecznościowe, Facebook, Instagram
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy magisterskiej pt. „Techniki kreowania wizerunków małopolskich sportowców w mediach społecznościowych na przykładzie Justyny Kowalczyk i Kamila Stocha” skupiono się na problematyce kreowania wizerunku oraz komunikacji z otoczeniem, ze szczególnym uwzględnieniem technik, które są elementem dziedziny zewnętrznego public relations. Głównym celem niniejszej pracy jest zgodnie z tytułem zweryfikowanie postawionej hipotezy, że „Niektóre techniki public relations są chętniej wykorzystywane od innych przez sportowców”. Pozostałe dwie postawione hipotezy mają charakter wspomagający, odnoszą się przede wszystkim do aspektów związanych z komunikacją i służą do pokazania innych czynników, wpływających na wizerunek sportowców. Pierwsza z dodatkowych hipotez mówi, iż „Aktualna forma wpływa na częstotliwość ukazywania się wpisów”. Z kolei druga brzmi następująco: „Tematyka sportowa wpisów w pełni dominuje nad aspektami pozasportowymi”. Metoda badawcza zastosowana w pracy opiera się na wielomodalnej analizie zawartości. W części empirycznej ilościowej analizie poddane zostały wpisy sportowców – Justyny Kowalczyk oraz Kamila Stocha w 2018 r. zgodnie ze skonstruowanym kluczem kategoryzacyjnym. Do omówienia zagadnienia wybrano następujące dwa oficjalne kanały komunikowania z otoczeniem – portal Facebook oraz Instagram. Praca składa się ze wstępu, pięciu rozdziałów, zakończenia, bibliografii oraz spisów i aneksu – klucza kategoryzacyjnego. Rozdział pierwszy, który ma charakter teoretyczny przybliża aspekty związane z public relations i kreowaniem wizerunku oraz omawia tradycyjne techniki public relations. W drugim rozdziale teoretycznym wprowadzony został temat Internetu i jego znaczący wpływ w procesie kreowania wizerunku. Scharakteryzowane zostały media społecznościowe oraz przedstawiono nowoczesne narzędzia E-PR. Rozdział trzeci to część metodologiczna pracy. Kolejne dwa rozdziały przedstawiają sylwetki Kowalczyk i Stocha oraz zawierają wizualizację danych analizy w formie tabel i wykresów. W zakończeniu zestawiono wyniki analizy i zaprezentowano uogólnione wnioski.

In the master's thesis "Techniques of creating images of Małopolska athletes in social media on the example of Justyna Kowalczyk and Kamil Stoch" focused on the issues of creating image and communication with the environment, with particular emphasis on techniques that are part of the field of external public relations.The main purpose of this work is, as the title suggests, to verify the hypothesis that "Some public relations techniques are more readily used from others by athletes." The other two hypotheses are supportive, refer primarily to aspects related to communication and serve to show other factors affecting the image of athletes. The first of the additional hypotheses says that "The current form affects the frequency of entries." In turn, the second one reads as follows: "Sports subjects of entries fully dominate over non-sport aspects".The research method applied in the work is based on multimodal content analysis. In the empirical part, the entries of athletes - Justyna Kowalczyk and Kamil Stoch in 2018 - were subject to quantitative analysis in accordance with the constructed categorization key. The following two official channels of communication with the environment were selected to discuss the issue - Facebook and Instagram. The work consists of an introduction, five chapters, endings, bibliography, censuses and annexes - a categorization key. The first chapter, which is theoretical in nature, approximates aspects related to public relations and creating the image, and discusses traditional public relations techniques. In the second theoretical chapter, the topic of the Internet was introduced and its significant impact in the process of creating the image. Social media were characterized and modern E-PR tools were presented. The third chapter is the methodological part of the work. The next two chapters present the profiles of Kowalczyk and Stoch and contain the visualization of analysis data in the form of tables and graphs. In conclusion, the results of the analysis are summarized and generalized conclusions presented.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies