Tytuł pozycji:
Image of non-governmental organizations in media on the example of association "WIOSNA"
Celem pracy jest ocena wpływu mediów w kształtowaniu wizerunku organizacji pozarządowych. Podczas badań wykorzystano badanie sondażowe. Organizacja na przykładzie, której dokonano analizy to Stowarzyszenie „Wiosna”. Celem badań była ocena wpływu mediów na wizerunek organizacji pozarządowych wśród respondentów oraz jak respondenci reagują na kryzys wizerunkowy w stowarzyszeniu „Wiosna”. Badanie wykazało duży wpływ mediów na wizerunek organizacji pozarządowych wśród respondentów. Część teoretyczna przybliża definicję pojęć takich jak wizerunek i public relations.
The aim of the work is to assess the influence of the media in shaping the image of non-governmental organizations. During the tests, a survey was used. The organization on the example that was analyzed was the Association "Spring". The aim of the study was to assess the impact of the media on the image of non-governmental organizations among respondents and how respondents react to the image crisis in the association "Spring". The study showed a large impact of the media on the image of non-governmental organizations among respondents. The theoretical part introduces the definition of concepts such as image and public relations.