Tytuł pozycji:
The presence of Banksys art in the media discourse.
- Tytuł:
-
The presence of Banksys art in the media discourse.
Obecność twórczości Banksy’ego w dyskursie medialnym
- Autorzy:
-
Pałka, Joanna
- Słowa kluczowe:
-
banksy, street art, graffiti, mural, public space, city, facebook, twitter, instagram, internet, social media, vandalism, netnography.
banksy, street art, graffiti, mural, sztuka uliczna, przestrzeń publiczna, miasto, facebook, twitter, instagram, internet, social media, media społecznościowe, wandalizm, netnografia.
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main purpose of the thesis was to show Banksy and his work and how it is presented through online media as well as in social media. An important and necessary aspect of the analysis was what the author published in media, i.e. on his website and on his profile on the Instagram. The paper presents historical cross-section of Banksy's work and his persona. The subject of the research were online media, social media (Twitter, Instagram, Facebook) and the website http://www.banksy.co.uk/. The chosen research method - netnography allowed to answer the main research question and specific questions related to the presence of this artist in the media discourse.
Celem pracy było pokazanie Banksy'ego i jego twórczości oraz tego, w jaki sposób prezentowany jest przez media internetowe a także w mediach społecznościowych. Ważnym i niezbędnym aspektem analizy były przekazy samego autora w mediach, tj. na jego stronie internetowej oraz na profilu na portalu społecznościowym Instagram. Przedstawione zostały przekrój historyczny twórczości Banksy'ego oraz jego persona. Przedmiotem badań były media internetowe, social media (Twitter, Instagram, Facebook) oraz strona internetowa http://www.banksy.co.uk/. Obrana metoda badawcza - netnografia pozwoliła odpowiedzieć na główne pytanie badawcze oraz szczegółowe pytania związane z obecnością tego twórcy w dyskursie medialnym.