Tytuł pozycji:
Ocieplanie wizerunku polityka populistycznego. Konceptualizacja pojęcia
- Tytuł:
-
Ocieplanie wizerunku polityka populistycznego. Konceptualizacja pojęcia
The populist politician’s ‘image warming’. A proposition of conceptualization
- Autorzy:
-
Czerkies, Dorota
- Słowa kluczowe:
-
populism, political image, ‘image warming’, Marine Le Pen, National Rally, populization of politics
populizm, wizerunek polityczny, ocieplanie wizerunku, Marine Le Pen, Zjednoczenie Narodowe, populizacja polityki
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this master degree thesis is to propose a conceptualization of the term ‘the populist politician’s image warming’. The author relies on the method of case study and the analysis of secondary qualitative sources. The first chapter presents the political image creation in the context of mediatization, personalization and professionalization of politics and image-building. In the second chapter, the author discusses the acceptions of populism phenomenon (ideology, communication style and strategy, political strategy) and defines the populism as a communication and political strategy based on people. In this light, the prototype populist politician is Marine Le Pen. In the third chapter, her image change strategy is stressed and the analysis of its elements, in the fourth and last chapter of the master degree thesis, allows the author to define ‘the populist politician’s image warming’ as a part of the populization of politics phenomenon.
Celem niniejszej pracy magisterskiej jest zaproponowanie konceptualizacji terminu „ocieplanie wizerunku polityka populistycznego”. By go zrealizować, autorka zastosowała metodę studium przypadku i technikę wtórnej analizy jakościowych danych zastanych, co pozwoliło postawić nowe pytania badawcze, poszerzyć badaną perspektywę czasową i zakres zmiennych oraz zaproponować kierunki dalszych badań. Praca składa się z czterech głównych części. Pierwszy rozdział charakteryzuje uwarunkowania tworzenia wizerunku politycznego na tle zjawisk mediatyzacji, personalizacji i profesjonalizacji. W drugim rozdziale, autorka rozważa populizm jako ideologię, styl i strategię komunikacyjną oraz jako strategię polityczną. Autorka definiuje populizm jako strategię polityczno-komunikacyjną ukierunkowaną na lud. W tym świetle prototypowym politykiem populistycznym jest szefowa francuskiego Zjednoczenia Narodowego, Marine Le Pen. Jej strategia zmiany wizerunkowej jest bardzo szeroko opracowana, więc opis strategii, którego autorka dokonała w rozdziale trzecim stanowi zaledwie przyczynek do konceptualizacji tytułowego pojęcia. W czwartym rozdziale, autorka definiuje „ocieplanie wizerunku polityka populistycznego” jako część zjawiska populizacji polityki, co pozwala naszkicować propozycje kierunków dalszych badań.