Tytuł pozycji:
Wykorzystanie manipulacji w nowych mediach w kontekście działań politycznych
- Tytuł:
-
Wykorzystanie manipulacji w nowych mediach w kontekście działań politycznych
The use of manipulation in new media in the context of political activities
- Autorzy:
-
Hankus, Anna
- Słowa kluczowe:
-
manipulation, new media, antivaxxers, election campaign 2018, local elections 2018, refugees, immigrants, media, persuasion
manipulacja, nowe media, antyszczepionkowcy, kampania wyborcza 2018, wybory samorządowe 2018, uchodźcy, imigranci, media, perswazja
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this work is to describe and analyze cases of manipulation in new media in the context of political actions taken by various individuals. This analysis will cover three groups of cases of activity in new media: the activity of the so-called antivaxxers, manipulation in new media during the election campaign preceding the local elections of 2018 and the use of immigration problems for political purposes. A comparison of these three cases will allow to determine what influences the success of manipulation in new media and to determine how it differs from the manipulation known from traditional media. This analysis will also allow to define the role of audience in manipulative activities in new media and the characteristics of such messages in the Internet age.
Celem niniejszej pracy jest opis i analiza przypadków manipulacji w nowych mediach w kontekście działań politycznych podejmowanych przez różne jednostki. Analiza ta obejmować będzie trzy grupy przypadków aktywności w nowych mediach: działalność tzw. antyszczepionkowców, manipulacje w nowych mediach z kampanii wyborczej poprzedzającej wybory samorządowe z 2018 roku oraz wykorzystanie tematu imigrantów i uchodźców do celów politycznych. Porównanie tych trzech przypadków pozwoli na stwierdzenie, co wpływa na sukces manipulacji w nowych mediach oraz ustalenie, czym różni się ona od manipulacji znanej z mediów tradycyjnych. Analiza ta pozwoli także określić rolę odbiorców w działaniach manipulacyjnych w nowych mediach oraz specyfikę takich przekazów w dobie Internetu.