Tytuł pozycji:
Wizerunek czarnego protestu w mediach polskich. Analiza treści z wykorzystaniem oprogramowania MAXQDA do analizy Big Data na przykładzie „Gościa Niedzielnego”, „Newsweeka” i „Rzeczpospolitej”
- Tytuł:
-
Wizerunek czarnego protestu w mediach polskich. Analiza treści z wykorzystaniem oprogramowania MAXQDA do analizy Big Data na przykładzie „Gościa Niedzielnego”, „Newsweeka” i „Rzeczpospolitej”
An image of a Black protest in the Polish media. Content analysis using MAXQDA software for Big Data analysis on the example of "Gość Niedzielny", "Newsweek" and "Rzeczpospolita"
- Autorzy:
-
Sysyuk, Nika
- Słowa kluczowe:
-
Black protest, Protests, Women, Feminism, Abortion, Social movements, New social movements, Women's movements, Newsweek, Gość Niedzielny, Rzeczpospolita, Segment analysis, Content analysis.
Czarny protest, Protesty, Kobiety, Feminizm, Aborcja, Ruchy społeczne, Nowe ruchy społeczne, Ruchy kobiece, Newsweek, Gość Niedzielny, Rzeczpospolita, Analiza segmentu, Analiza treści.
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tematem danej pracy jest wizerunek Czarnego protestu w polskich mediach drukowanych na przykładzie "Newsweeku", "Gościa Niedzielnego" oraz "Rzeczpospolitej". Celem pracy jest ustalenie jaki wizerunek Czarnego protestu jest kształtowany na łamach poszczególnych gazet opiniotwórczych. I rozdział pracy skupia się na podstawowych pojęciach związanych z pracą licencjacką, wyjaśnia genezę nowych ruchów społecznych, do których zalicza się Czarny protest. W drugim rozdziale opisane są metody badawcze które będą stosowane w dalszych rozdziałach. W tym że rozdziale stawiam tezę główną niniejszej pracy oraz tezę alternatywną. Teza główna brzmi następująco: dziennikarze “Gościa Niedzielnego” kreują negatywny wizerunek Czarnego protestu, “Newsweeku” - pozytywny a “Rzeczpospolitej” - neutralny.Określono hipotezę alternatywną o treści: dziennikarze “Gościa Niedzielnego” i “Rzeczpospolitej” kreują neutralny wizerunek Czarnego Protestu, “Newsweeku” - pozytywny. Rozdział III pracy to badania. Została przeprowadzona analiza sentymentu wraz z komputerową analizą za pomocą programu MaxQda. Badano publikacje wyżej wspomnianych czasopism (jak tekstowe, tak i multimedialne) w okresie od 23 września 2016 roku do 3 października 2018. Owe badania potwierdziły przyjętą hipotezę główną, czyli dziennikarze z "Gościa Niedzielnego" kreują negatywny wizerunek Czarnego Protestu, dziennikarze z "Newsweeku" - pozytywny, a z "Rzeczpospolitej" neutralny.
The subject of the thesis is the image of the Black protest in Polish printed media on the example of "Newsweek", "Gość Niedzielny" and "Rzeczpospolita". The aim of the work is to determine what image of the Black protest is shaped on the pages of opinion-forming newspapers.The first chapter of the work focuses on the basic concepts related to the BA thesis, explains the genesis of new social movements, which include the Black protest. The second chapter describes research methods that will be used in further chapters. In that chapter I put the main hypothesis of this work and the alternative hypothesis. The main hypothesis is as follows: journalists of "Gość Niedzielny" create a negative image of the Black protest, "Newsweek" - positive and "Rzeczpospolita" - neutral.An alternative hypothesis was formulated: the journalists of "Gość Niedzielny" and "Rzeczpospolita" create a neutral image of the Black Protest, "Newsweek" - positive. Chapter III of the work is research. An analysis of sentiment was carried out along with computer analysis using the MaxQda program. The publications of the aforementioned magazines (both text and multimedia) were examined in the period from September 23, 2016 to October 3, 2018. These studies confirmed the main hypothesis, i.e. journalists from the "Gość Niedzielny" create a negative image of the Black Protest, journalists from "Newsweek" - positive, and "neutral" from "Rzeczpospolita".