Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Jak afery medialne z udziałem dziennikarzy zmieniają ich wizerunek? Przypadek Kamila Durczoka, Kuby Wojewódzkiego i Michała Figurskiego

Tytuł:
Jak afery medialne z udziałem dziennikarzy zmieniają ich wizerunek? Przypadek Kamila Durczoka, Kuby Wojewódzkiego i Michała Figurskiego
How do media scandals involving journalists change their image? The case of Kamil Durczok, Kuba Wojewódzki and Michał Figurski.
Autorzy:
Świszcz, Anna
Słowa kluczowe:
journalist, image, image of journalist, image crisis, media scandal, Kamil Durczok, Kuba Wojewódzki, Michał Figurski
dziennikarz, wizerunek, wizerunek dziennikarza, kryzys wizerunkowy, afera medialna, Kamil Durczok, Kuba Wojewódzki, Michał Figurski
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of this bachelor's thesis is the image of the journalist, his or her importance in relation to the nature of the profession and its changes and the impact of the image crisis in the form of the media scandal on his or her current image. Using the example of three Polish journalists: Kamil Durczok, Kuba Wojewódzki and Michał Figurski, as well as the related scandals, I will try to prove that the media scandals influence the way the journalist is perceived. They focus media attention and although their reaction to the crisis is difficult to predict and may have a different resonance, the messages they formulate create its image and assessment in the minds of the audience. The paper uses a method of content analysis, which was applied to publications from printed editions and websites of opinion weeklies such as "Wprost", "Newsweek", "Polityka", "Do Rzecz", "W Sieci", "Tygodnik Powszechny", "Gazeta Polska", "Angora", "Gość Niedzielny" and "Przegląd". It allowed to define the character and dimension of media reaction to scandals and to assess the image of journalists created in particular publications.

Przedmiotem niniejszej pracy jest wizerunek dziennikarza, jego znaczenie względem charakteru tej profesji i zachodzących w jej obrębie zmian oraz wpływ kryzysu wizerunkowego w postaci afery medialnej na jego dotychczasowy wizerunek. Na przykładzie trzech polskich dziennikarzy Kamila Durczoka, Kuby Wojewódzkiego i Michała Figurskiego oraz związanych z nimi afer postaram się udowodnić, że afery medialne wpływają na sposób odbioru dziennikarza. Ogniskują one uwagę mediów i choć ich reakcja na kryzys jest trudna do przewidzenia i może nieść różny wydźwięk, to formułowane przez nie przekazy kreują jego obraz i ocenę w umysłach odbiorców. W pracy zastosowana została metoda analizy zawartości, której poddane zostały publikacje pochodzące z wydań drukowanych i witryn internetowych tygodników opinii tj. „Wprost”, „Newsweek”, „Polityka”, „Do Rzeczy”, „W Sieci”, „Tygodnik Powszechny”, „Gazeta Polska”, „Angora”, „Gość Niedzielny” i „Przegląd”. Pozwoliła ona zdefiniować charakter i wymiar reakcji mediów na afery i ocenić wykreowany w poszczególnych publikacjach wizerunek dziennikarzy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies